Japonia news

Facebook szykuje się na podbój Japonii

ZyMOS CCBY

ZyMOS CCBY

Największy portal społecznościowy świata, którego ilość użytkowników szacowana jest obecnie na 585 milionów, wciąż nie potrafi zdobyć serc japońskich internautów.

O ile ilość użytkowników rodzimego japońskiego portalu Mixi sięga 20 milionów, to do społeczności Facebooka należą niecałe 3 miliony Japończyków.

Podobne problemy portal ma w Chinach, Korei Południowej i Rosji.

Taro Kodama, szef japońskiego biura Facebooka zapowiada jednak, że portal podjął szereg działań by przebić się do świadomości Japończyków.

M.in. rozpoczął współpracę z serwisem Recruit.co, dzięki któremu studenci mogą szukać pracy poprzez kontakt z absolwentami ich uczelni zatrudnionymi w interesujących ich firmach. Liczy przy tym, że w ciągu najbliższych lat liczba Japończyków korzystających z Facebooka sięgnie 20 milionów.

Jednak pojawiają się głosy, że niższa popularność Facebooka w Japonii to przede wszystkim efekt różnic kulturowych.

Japończycy wolą budować bliskie relacje z mniejszą liczbą osób, zamiast tworzyć – tak charakterystyczne dla kultury amerykańskiej – sieci kontaktów.

Natomiast sieci w stylu Mixi umożliwiają przede wszystkim wymianę doświadczeń i porad przy czym zapewniają jedną cenną rzecz –  anonimowość.

Źródło: Asahi

Małgorzata Pawłowska

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Facebook szykuje się na podbój Japonii Reviewed by on 19 stycznia 2011 .

Największy portal społecznościowy świata, którego ilość użytkowników szacowana jest obecnie na 585 milionów, wciąż nie potrafi zdobyć serc japońskich internautów. O ile ilość użytkowników rodzimego japońskiego portalu Mixi sięga 20 milionów, to do społeczności Facebooka należą niecałe 3 miliony Japończyków. Podobne problemy portal ma w Chinach, Korei Południowej i Rosji. Taro Kodama, szef japońskiego biura

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź