Hongkong news

Hongkońska gazeta ukarana

Chińskie firmy (tj. z Chin kontynentalnych) operujące w Hongkongu wspólnie zaprzestały wykupowania reklam w bezpłatnym dzienniku „am730”, karząc gazetę za zaledwie jeden artykuł.

Gazeta „am730” od samego początku broniła kluczowych wartości Hongkongu, takich jak wolność wypowiedzi, jednocześnie wzbraniała się od bezpośredniej krytyki Komunistycznej Partii Chin  i nie poruszała wrażliwych dla Chin tematów, w tym prześladowania grupy religijnej Falun Gong.

Jakkolwiek 3 stycznia „am730” zamieściła artykuł pod tytułem: „Hong Kong Artists stand by Epoch Times” (Hongkońcy artyści stoją za „Epoch Times”), opisując hongkońskich celebrytów, którzy na łamach „Epoch Times” złożyli życzenia noworoczne dla czytelników tego tygodnika. Artykuł w „am730” zawierał także wypowiedzi anonimowych mieszkańców Hongkongu, obawiających się, że ten rodzaj wsparcia „Epoch Times” może skutkować zakazem wjazdu celebrytów do Chin (częsta represja stosowana przez Chiny wobec krytycznie nastawionych do Chin hongkońskich polityków i dziennikarzy).

„Epoch Times” jest tygodnikiem założonym w Stanach Zjednoczonych przez chińskich emigrantów, wspierającym Falun Gong.

Wydawca dziennika „am730” i jednocześnie właściciel dużej agencji nieruchomości Centaline Property, Shih Wing-ching, przyznał w swojej gazecie, że zmowa chińskich firm może w dłuższej perspektywie doprowadzić „am730” do bankructwa. Dotychczasowy wpływ z reklam chińskich firm w Hongkongu wynosił rocznie 10 milionów dolarów hongkońskich (4 miliony zł), a dochód gazety zamykał się na poziomie 10-20 milionów dolarów hongkońskich.

Na podstawie: theepochtimes.com
Opracowanie: Błażej Babik

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Hongkońska gazeta ukarana Reviewed by on 30 stycznia 2014 .

Chińskie firmy (tj. z Chin kontynentalnych) operujące w Hongkongu wspólnie zaprzestały wykupowania reklam w bezpłatnym dzienniku „am730”, karząc gazetę za zaledwie jeden artykuł. Gazeta „am730” od samego początku broniła kluczowych wartości Hongkongu, takich jak wolność wypowiedzi, jednocześnie wzbraniała się od bezpośredniej krytyki Komunistycznej Partii Chin  i nie poruszała wrażliwych dla Chin tematów, w tym prześladowania

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź