Wietnam news

Wietnam: Nowy projekt ocalenia przemysłu stoczniowego

flickr.com

flickr.com

W środę (22.10) Premier Nguyen Tan Dung zaakceptował plan rozwoju przemysłu stoczniowego i postulował przekształcenie go do 2020 roku w kluczową gałąź gospodarki w ramach realizacji Wietnamskiej Strategii Morskiej.

Za sprawą odpowiedniego położenia geograficznego sektor ten odgrywa bardzo ważną rolę i wpływa na stan wietnamskiego przemysłu.  Państwo posiada linię brzegową o długości 3260 km, zaś powierzchnia wyłącznej strefy ekonomicznej wynosi 1000000 metrów kwadratowych.

Pomimo tak korzystnych warunków, wietnamski przemysł stoczniowy zmaga się z potężnym zadłużeniem oraz negatywnymi skutkami globalnego kryzysu finansowego, który doprowadził do kompleksowej restrukturyzacji wiodącego koncernu Vinashin.

Stocznie są rozproszone w wielu zakątkach kraju, jednak tylko kilka z nich spełnia międzynarodowe standardy. Udzielanie pomocy fabrykom i zwiększanie ich wydajności odbywa się zbyt wolno. Branża boryka się także z niedoborem wysoko wykwalifikowanych pracowników oraz kapitału, który powinien zostać przeznaczony na badania i rozwój.

Aby rozwiązać te problemy, plan skupia się na: modernizacji zakładów stoczniowych w całym Wietnamie, rozwoju pokrewnych gałęzi produkcji wspierających ich działalność, rozbudowie rynku transportu morskiego, tworzeniu serwisów naprawczych statków oraz gruntownych szkoleniach zawodowych i wzmacnianiu zaplecza inwestycyjnego.

W związku z tym trzy jednostki produkcyjne zostaną zrzeszone wraz z założeniem centrum badawczo-rozwojowego na północy Wietnamu. Dodatkowo władze wprowadzą zwolnienia podatkowe, zachęty kredytowe oraz uproszczenia związane z procedurami celnymi.

Ministerstwo Finansów dokona przeglądu polityki podatkowej względem importowanych materiałów oraz części zamiennych. Następnie zaproponuje listę beneficjentów zgodnie z kierunkiem redukcji ceł zapewnionej w ramach ASEAN Free Trade Area oraz WTO.

Plan ma na celu pobudzenie wzrostu produkcji z 5 do 10 proc. do końca 2020 roku. Około 70-80 proc. potencjału wytwórczego będzie zaspokajać krajowy popyt na postęp socjo-ekonomiczny i bezpieczeństwo narodowe.

Wietnam posiada obecnie 120 stoczni, które wytwarzają statki różnego typu, przy czym najniższa zdolność przewozowa jednostki pływającej wynosi 1000 DWT, co stanowi istotną podstawę techniczną rozbudowy całej gałęzi przemysłu.

Na podstawie:  vietnamnews.vn

Opracowanie:  Katarzyna Kuśmierska

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Wietnam: Nowy projekt ocalenia przemysłu stoczniowego Reviewed by on 28 października 2014 .

W środę (22.10) Premier Nguyen Tan Dung zaakceptował plan rozwoju przemysłu stoczniowego i postulował przekształcenie go do 2020 roku w kluczową gałąź gospodarki w ramach realizacji Wietnamskiej Strategii Morskiej. Za sprawą odpowiedniego położenia geograficznego sektor ten odgrywa bardzo ważną rolę i wpływa na stan wietnamskiego przemysłu.  Państwo posiada linię brzegową o długości 3260 km, zaś

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź