
źródło: flickr.com
Xiaomi, chiński producent smartfonów, stał się liderem na rynku w Chinach i w drugim kwartale sprzedaż jego telefonów po raz pierwszy wyprzedziła Samsunga – wynika z badań przeprowadzonych przez Canalys.
Sprzedaż smartfonów Xiaomi stanowiła aż 14 proc. udziałów w rynku. Na miejscu drugim plasowały się firmy Samsung, Lenovo i Yulong z wynikiem 12 proc. To zdecydowany sukces Xiaomi biorąc pod uwagę ich 10,7 proc. udziałów w pierwszym kwartale i jedynie 5 proc. udziałów w zeszłym roku.
– Tym, co szczególnie przyczyniło się do wzrostu sprzedaży, było wypuszczenie na rynek niskobudżetowej serii Redmi, na którą składają się smartfony Redmi, Redmi 1S i Redmi Note – powiedziała Jingwen Wang, analityk w Canalys.
Produkty Xiaomi cechuje konkurencyjna cena, wysokiej jakości chipsety, wyświetlacze i aparaty fotograficzne. Jego smartfony zazwyczaj sprzedawane są za ok. 100 dolarów, a Samsunga zazwyczaj za ok. 500 dolarów.
Samsung odmówił komentarza na temat wyników badań Canalys.
Na podstawie: engadget.com
Opracowanie: Anna Bartnik
Pozostaw odpowiedź