
Badania przeprowadzone przez Tseng Yuen-hsiena, profesora i zastępcę dziekana Wydziału Technologii Informacyjnych ”National Taiwan Normal University’s (NTNU)”, pokazują, że tajwańskie publikacje prowadzą pod względem średniej liczby cytatów wykorzystanych przy innych publikacjach naukowych z lat 2010-2012.
Tseng i jego koledzy odkryli również, że liczba artykułów opublikowanych w dziedzinie edukacji stale wzrasta od 1990 roku.
Badacz powiedział podczas poniedziałkowej (26.08) konferencji prasowej, która została zorganizowana przez National Taiwan Normal University i National Central University, że im częściej praca naukowa jest cytowana, tym wydaje się cenniejsza i bardziej inspirująca. Tseng powiedział, że badania wykonano przez analizowanie archiwów publikacji naukowych zamieszczanych przez serwisy Web of Science (WoS) i Scopus, które obejmują odpowiednio 216 i 573 żurnali naukowych z dziedziny edukacji.
Według badania prowadzonego przez Tseng i jego kolegów, który ukazał się w czerwcowym numerze ”Scientometrics”, tajwańscy naukowcy cytowani byli średnio 1,73 razy w każdym opracowaniu naukowym.
Na drugim miejscu znaleźli się Holendrzy z wynikiem 1,55 na każde opracowanie. Tseng wskazał również, że wyniki te nie były łatwe do osiągnięcia, ponieważ angielski, który jest dominującym językiem w czasopismach naukowych, nie jest językiem ojczystym większości tajwańskich naukowców.
Na podstawie: focustaiwan.tw
Opracowanie: Maciej Marek Kozioł
Pozostaw odpowiedź