Tajwan news

Tajwan: Niemal połowa społeczeństwa identyfikuje się z protestującymi studentami

Studenci okupujący Parlament. Foto: Wikipedia

Studenci okupujący parlament. Foto: Wikipedia

Rząd tajwański opublikował w czwartek (03.04) sondaż, który wykazał, że 46 proc. respondentów zgadza się z okupacją parlamentu przez protestujących studentów, którzy pokazują w ten sposób swój sprzeciw wobec porozumienia handlowego z Chinami. Ponad 37 proc. ankietowanych jest przeciwna tego typu praktykom.

Równocześnie prawie 58 proc. badanych stwierdziło, że protestujący studenci powinni zrezygnować z blokady parlamentu, którą zaczęli w dniu 18 marca i pozwolić deputowanym powrócić do normalnej pracy.

Badanie zlecone przez stronę rządową jest pierwszym sondażem na ten temat. Został on przeprowadzony przez Krajową Radę Rozwoju, która zebrała 1084 ważnych opinii między 1 a 2 kwietnia. Margines błędu wynosił 2,98 punktu procentowego.

Wśród ankietowanych 55,7 proc. stwierdziło, iż pakt powinien być sprawdzony pozycja po pozycji, ale nie powinien ‚być odłożony na półkę’. Z kolei 27,8 proc. respondentów było za zwróceniem paktu z powrotem do Rady Ministrów i wznowienie negocjacji z Chinami.

Wysokość poparcia dla samego paktu jest niemal równa procentom osób sprzeciwiających się. Około 41 proc. popiera podpisanie przez rząd umowy w sprawie handlu w sferze usług, a 40 proc.jest przeciwko.

Na podstawie: focustaiwan.tw
Opracowanie: Maciej Marek Koziol

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tajwan: Niemal połowa społeczeństwa identyfikuje się z protestującymi studentami Reviewed by on 3 kwietnia 2014 .

Rząd tajwański opublikował w czwartek (03.04) sondaż, który wykazał, że 46 proc. respondentów zgadza się z okupacją parlamentu przez protestujących studentów, którzy pokazują w ten sposób swój sprzeciw wobec porozumienia handlowego z Chinami. Ponad 37 proc. ankietowanych jest przeciwna tego typu praktykom. Równocześnie prawie 58 proc. badanych stwierdziło, że protestujący studenci powinni zrezygnować z blokady

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź