News,Tajlandia news

Tajlandia: Opozycyjna stacja TV zawieszona na miesiąc

źródło: Pathumwan rd and Siam area, commons.wikimedia.org

Organ administracyjny nadzorujący telekomunikację (NBTC) odebrał licencję Peace TV, telewizji powiązanej z opozycyjnym ruchem „czerwonych koszul” i organizacją United Front for Democracy against Dictatorship (UDD). Telewizja otrzymała zakaz nadawania przez okres trzydziestu dni. 

Z wypowiedzi członków NBTC wynika, że powodem takiej decyzji była emisja dwóch audycji w lipcu b.r. Ich treść mogła podważać autorytet monarchii (co jest naruszeniem konstytucji kraju) i być sprzeczna z odpowiednią ustawą. Stacja była w przeszłości karana przez władzę w podobny sposób.

Kierownicy Peace TV oświadczyli, iż audycje z 4. oraz 9. lipca nie były skierowane przeciwko rządzącym, ich celem nie było również doprowadzenie do politycznego chaosu w Tajlandii.

Partia Pheu Thai wydała oświadczenie wzywające juntę wojskową i rząd do zaprzestania działań ograniczających wolność mediów. Politycy opozycji podkreślają, że – podobnie jak rząd – muszą stać na straży przestrzegania konstytucji, która mówi o ochronie wolności wypowiedzi.

Cała sprawa ma miejsce niedługo przed oczekiwanym w całej Tajlandii werdyktem Sądu Najwyższego w sprawie byłej premier oskarżonej o korupcję (Yingluck Shinawatra usłyszy wyrok 25 sierpnia). Odebranie licencji ma zagłuszyć poparcie dla niej, co jednak może okazać się nieskuteczne.

„Niektóre audycje Peace TV mogą być dostępne w mediach społecznościowych, takich jak Facebook” – powiedział współprzewodniczący UDD.

Głos w tej sprawie zabrał premier Prayuth Chan-ocha. Podkreślił, że decyzja odnośnie stacji nie miała nic wspólnego z oczekiwanym werdyktem sądu.

 

Na podstawie: bangkokpost.com, nationmultimedia.com

Opracowanie: Paweł Nowosad

Udostępnij:
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Udostępnienia
Tajlandia: Opozycyjna stacja TV zawieszona na miesiąc Reviewed by on 14 sierpnia 2017 .

Organ administracyjny nadzorujący telekomunikację (NBTC) odebrał licencję Peace TV, telewizji powiązanej z opozycyjnym ruchem „czerwonych koszul” i organizacją United Front for Democracy against Dictatorship (UDD). Telewizja otrzymała zakaz nadawania przez okres trzydziestu dni.  Z wypowiedzi członków NBTC wynika, że powodem takiej decyzji była emisja dwóch audycji w lipcu b.r. Ich treść mogła podważać autorytet monarchii

Udostępnij:
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Udostępnienia

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź