Japonia news,News

Szansa na ukrócenie sieciowego monopolu

Komisja do Spraw Uczciwego Handlu bada sprawę firmy Seven – Eleven Japan. Chodzi o zabranianie sklepom działającym na zasadzie franczyzy obniżania cen gotowych zestawów obiadowych. Niesprzedane „obento” były przeceniane, gdyż właściciele sklepów chcieli uniknąć wyrzucania jedzenia.
Jest to pierwszy przypadek, kiedy organ nadzorujący rozpoczął szerokie śledztwo w sprawie niesprawiedliwego traktowania sklepów członkowskich przez szefostwo firmy.
Prawnicy reprezentujący największą japońską sieć sklepów ogólnospożywczych powiedzieli dziennikarzom, że nic nie wiedzą o takim postępowaniu, ale wyjaśnili, że instruktorzy sprzedaży mogli powiedzieć prowadzącym sklepy, że obniżki nie są mile widziane, gdyż mogą wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy oferującej świeże produkty oraz doprowadzić do konkurowania z supermarketami. Właściciel sieci, Seven & I Holdings oświadczył, że traktuje śledztwo bardzo poważnie.
Umowa franczyzy z Seven – Eleven przewidywała wpłacanie do centrali 43% przychodu brutto, jeśli franczyzobiorcy przygotowali we własnym zakresie sklep. Zgodnie z firmową umową, koszt niesprzedanych produktów był wliczany do przychodu brutto. W związku z tym, dochody właścicieli sklepów zmniejszały się nie tylko przez większą podstawę do naliczania opłaty dla centrali, ale także przez większe koszty usuwania zepsutej, niesprzedanej żywności.
Zdaniem obserwatorów, śledztwo Komisji do Spraw Uczciwego Handlu może umożliwić franczyzobiorcom w sklepach ogólnospożywczych obniżanie cen, przez co zmniejszą się lukratywne zyski sieciowych central.

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Szansa na ukrócenie sieciowego monopolu Reviewed by on 22 lutego 2009 .

Komisja do Spraw Uczciwego Handlu bada sprawę firmy Seven – Eleven Japan. Chodzi o zabranianie sklepom działającym na zasadzie franczyzy obniżania cen gotowych zestawów obiadowych. Niesprzedane „obento” były przeceniane, gdyż właściciele sklepów chcieli uniknąć wyrzucania jedzenia. Jest to pierwszy przypadek, kiedy organ nadzorujący rozpoczął szerokie śledztwo w sprawie niesprawiedliwego traktowania sklepów członkowskich przez szefostwo firmy.

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź