Chiny news,News

Strajk z powodu cięć płac i redukcji zatrudnienia w chińskiej fabryce…

Kilka tysięcy pracowników chińskiej fabryki produkującej obuwie sportowe dla takich marek jak New Balance, Nike i Adidas, strajkowało z powodu cięć płac i redukcji zatrudnienia – poinformowała w piątek hongkońska gazeta „Ming Pao”.

Dziennik Ming Pao potwierdził, że z zakładu znajdującego się w mieście Dongguan w prowincji Guangdong na południu Chin zwolniono ostatnio 18 menadżerów średniego szczebla – przewidywane są również dalsze cięcia uposażeń zatrudnionych w fabryce pracowników.

W czasie czwartkowej akcji protestacyjnej doszło do starcia strajkujących z policją –  rannych zostało 10 osób.

Strajkujący powrócili do pracy po rozmowach z pracodawcą -brak jest informacji czy i na jakich warunkach zawarto porozumienie.

W zakładach Yue Cheng zatrudnionych jest ok. 8000 ludzi. W strajku wzięło udział ok. 7000 pracowników.

źródło Ming Pao

Katarzyna Fryc

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Strajk z powodu cięć płac i redukcji zatrudnienia w chińskiej fabryce… Reviewed by on 20 listopada 2011 .

Kilka tysięcy pracowników chińskiej fabryki produkującej obuwie sportowe dla takich marek jak New Balance, Nike i Adidas, strajkowało z powodu cięć płac i redukcji zatrudnienia – poinformowała w piątek hongkońska gazeta „Ming Pao”. Dziennik Ming Pao potwierdził, że z zakładu znajdującego się w mieście Dongguan w prowincji Guangdong na południu Chin zwolniono ostatnio 18 menadżerów średniego szczebla

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

KOMENTARZE: 1

  • Najwyraźniej nie wszyscy podwykonawcy godzą się z prawami globalizacji. Np. z tym, że południe Chin staje się zbyt drogie i tania produkcja obuwia i odzieży będzie coraz częściej przenoszona m.in. do Indii, Bangladeszu i krajów ASEAN. Prubują obniżac koszty, by utrzymac konkurencyjnośc. To potencjalne ognisko niepokojów społecznych, przy czym nie sądzę, by przenoszenie produkcji np. do centralnych Chin załatwiało sprawę firm produkujących na eksport. Kosztów transportu z Czungkingu czy Wuhanu do portów raczej nie nadrobią tamtejsze płace, dużo niższe niż na wybrzeżu. Nadzieją dla chińskiej branży obuwniczo-tekstylnej będzie w coraz większym stopniu ogromny rynek wewnętrzny.

Pozostaw odpowiedź