Chiny news

Sprzedaż samochodów w Chinach wzrosła o ponad 5 %

Sprzedaż samochodów w Chinach w marcu tego roku wzrosła o 5,36 % w porównaniu do marca roku ubiegłego. Według oświadczenia China Association of Automobile Manufacturers, w zeszłym miesiącu sprzedano 1,83 mln pojazdów, co daje łączny wynik 4,98 mln sprzedanych aut w pierwszym kwartale roku, o 4.98 % więcej niż w roku ubiegłym.

Sprzedaż samochodów osobowych, która w Chinach jest największa, najprawdopodobniej w tym roku spadnie z powodu limitów wprowadzanych przez władze niektórych chińskich miast, dotyczących liczby samochodów poruszających się po drogach, a także zmiany polityki zachęcającej do zakupu samochodów. Jednak w zeszłym miesiącu sprzedaż tych pojazdów wzrosła o 6,52 % i osiągnęła liczbę 1,35 miliona sprzedanych sztuk.

W 2009 roku Chiny stały się największym na świecie rynkiem samochodowym, wyprzedzając na pozycji lidera Stany Zjednoczone.

Sprzedaż samochodów w Chinach w zeszłym roku wzrosła o ponad 32%, osiągając rekord ponad 18 mln sprzedanych sztuk samochodów, co związane było z wychodzeniem z kryzysu chińskiej gospodarki.

Jan Wołoszyn

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Sprzedaż samochodów w Chinach wzrosła o ponad 5 % Reviewed by on 12 kwietnia 2011 .

Sprzedaż samochodów w Chinach w marcu tego roku wzrosła o 5,36 % w porównaniu do marca roku ubiegłego. Według oświadczenia China Association of Automobile Manufacturers, w zeszłym miesiącu sprzedano 1,83 mln pojazdów, co daje łączny wynik 4,98 mln sprzedanych aut w pierwszym kwartale roku, o 4.98 % więcej niż w roku ubiegłym. Sprzedaż samochodów osobowych, która

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

komentarze 2

  • P.S. A propos firmy BYD: Warto zwrócić uwagę na film, który przemawia za wiodącą rolą BYD w chińskim przemysle samochodowym, pod względem innowacyjności. Hybrydowy model BYD F3DM: 3w.youtube.com/watch?v=EV0Ppxra_gI

  • Ostatnie crash testy wykazują stopniową poprawę bezpieczeństwa chińskich aut. Cały czas jednak czołowi chińscy producenci dekadę w tyle za producentami z Europy i Japonii, mniej więcej na poziomie Chevroleta Aveo, choć ostatnio bywa, że i lepiej. Tu jest link do ubiegłorocznego testu zderzeniowego modelu Great Wall Hover (ANCAP): 3w.youtube.com/watch?v=IhtubaEeZtI
    Oczywiście Chińczykom zdarzały się kompromitujące wpadki, jak np. Chery Amulet. Ale do niedawna innym także. Fiat Seicento z 2000 r. był tego nie tak dawnym przykładem. Z drugiej strony nawet indyjski Tata Nano wychodzi lepiej niż małe chińskie auta. Tak więc przed chińskimi producentami jeszcze sporo do zrobienia, niemniej myślę, że będą nadal poprawiać jakość, podobnie jak wcześniej robili to Japończycy i Koreańczycy. Po prostu: w sytuacji bezpardonowej konkurencji nie ma innego wyboru. Obecnie liderem wydaje się być firma BYD, oto crash test modelu F3, sprzed 3 lat (EuroNCAP): 3w.youtube.com/watch?v=yAskckqdCLk&feature=related

Pozostaw odpowiedź