Indie news,News

Sony India zwiększy o 30% nakłady na marketing – oczekuje podobnej wielkości wzrostu sprzedaży

Główna siedziba Sony - Tokio

Według ostatnich informacji  japoński gigant – firma Sony zdecydował o znacznym zwiększeniu swoich nakładów na promocję, co ma umożliwić skuteczniejszą walkę z konkurencją oraz wzrost sprzedaży.

„Nasze całkowite wydatki na promocję wyniosą w tym roku 82 miliony dolarów (ok. 262 milion złotych), co oznacza znaczny wzrost z poziomu 64 milionów dolarów (ok. 205 milionów złotych) w zeszłym roku. Według dyrektora zarządzającego spółki Sony India Masaru Tamagawy to właśnie wydatki na marketing mają stanowić największą cześć tegorocznego budżetu indyjskiej gałęzi japońskiego potentata.

Ciężko doświadczona zarówno przez tsunami z 2011 roku, jak i zeszłoroczną powódź w Tajlandii korporacja oczekuje wzrostu sprzedaży na poziomie co najmniej 30%. Kierownictwo spółki w Indiach oczekuje pod koniec roku przychodów rzędu 1.5 miliarda dolarów (ok. 4.9 miliardów złotych), co  oznacza wzrost z poziomu 1.1 miliarda (3.52 miliardów złotych) w roku ubiegłym. Firma liczy szczególnie na wzrost sprzedaży telewizorów, laptopów oraz aparatów cyfrowych.

Spółka, która posiada 16% udział w segmencie komputerów przenośnych planuje zwiększenie swojej obecności rynkowej w tym segmencie do 18%. Japoński potentat pozostaje liderem w sprzedaży telewizorów z 19% udziałem. Sam model Bravia sprzedał się w 2011 roku w Indiach w liczbie blisko  900 tysięcy egzemplarzy. Jeśli chodzi o aparaty cyfrowe to spółka cieszy się 34% udziałem w rynku. W zeszłym roku całkowita sprzedaż tego typu urządzeń wyposażonych w funkcję Cyber-Shot wyniosła ok. miliona sztuk, a szacowana sprzedaż w tym roku może dojść do poziomu  nawet 1.4 milionów sztuk.

W związku z deprecjacją rupii firma zapowiedziała nieznaczne podwyżki cen swoich produktów. „Uczyniliśmy już pewne kroki w celu dostosowania cen naszych produktów – korekty wyniosły od 2 do 3 tysięcy rupii (od ok. 130 – 200 złotych) w zależności od modeli”, dodał manager firmy.  Zauważył także, iż generalnie pozycja jego firmy na rynku indyjskim w szczególnie ważnych dla niej segmentach jest satysfakcjonująca.

Źródło: The Economic Times

Opracowanie: Konrad Leszczyński

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Sony India zwiększy o 30% nakłady na marketing – oczekuje podobnej wielkości wzrostu sprzedaży Reviewed by on 7 czerwca 2012 .

Według ostatnich informacji  japoński gigant – firma Sony zdecydował o znacznym zwiększeniu swoich nakładów na promocję, co ma umożliwić skuteczniejszą walkę z konkurencją oraz wzrost sprzedaży. „Nasze całkowite wydatki na promocję wyniosą w tym roku 82 miliony dolarów (ok. 262 milion złotych), co oznacza znaczny wzrost z poziomu 64 milionów dolarów (ok. 205 milionów złotych)

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź