Korea Pd news

Samsung dopracowuje strategię biznesową

samsung-ElectronicsSamsung Electronics jest w trakcie przygotowań do zgromadzenia członków kierownictwa oraz serii konferencji poświęconych omawianiu przyszłorocznej strategii firmy, które odbędą się w nadchodzącym tygodniu. Miejscem spotkań będą Suwon i Gehueng w prowincji Gyeonggi. Główni członkowie kadry menedżerskiej stoją przed wyzwaniem wdrożenia nowej taktyki oraz wyjścia naprzeciw nasyconemu już rynkowi smartfonów oraz spowalniającej gospodarki światowej.

Seria spotkań rozpocznie się we wtorek (17.12) i potrwa cztery dni. Uczestniczyć ma w nich także najstarszy syn i spadkobierca przewodniczącego Lee Kun-hee, Lee Jae-yong. Kierownictwo w ​​kraju i za granicą będzie omawiać różne strategie biznesowe, których celem jest powtórzenie tegorocznego sukcesu. Tematyka spotkań będzie prawdopodobnie obejmować utrwalenie pozycji lidera na światowym rynku smartfonów i AGD. Kolejnym ważnym punktem spotkań jest odpowiedź na pytanie, jak przekształcić firmę, by w większym stopniu uwzględniała interesy społeczne i ochronę środowiska.

W spotkaniach weźmie udział ponad 600 uczestników, w tym szefowie zespołów regionalnych, marketingu i kierownicy jednostek biznesowych. Przedstawią swoje pomysły na nowe lokacje firmy. Dodatkowo ich celem jest uzyskanie wsparcia, które pomoże im zwiększyć działalność w swoich rejonach. Jednym z zamysłów jest przeniesienie i rozwijanie części swoich zagranicznych zakładów do Wietnamu zarabiając na podwyższonej w ten sposób marży. Większość zakładów ma być przeniesiona z Chin, w których koszty pracy są coraz droższe. Samsung ma rozpocząć produkcję 120 milionów telefonów w 2015 roku w nowo utworzonych zakładach. Około 30-40 procent całej produkcji będzie docelowo pochodzić z Wietnamu.

Samsung Electronics będzie realizować nowe strategie cenowe, zachowując największe udziały i prowadzenie na rynku telefonów średniej klasy. Nieoficjalne informacje mówią, że największa firma w Korei zmierza wprowadzić w przyszłym roku do sprzedaży około 400 mln smartfonów, 6,5 mln tabletów i 6 mln płaskich monitorów na całym świecie. Według źródeł Samsung wzmocni wysiłki, aby wnieść większy wkład na światowy rynek poprzez ,,tworzenie wspólnej wartości” (Created Shared Value, CSV). Odnosi się to do gospodarczej i społecznej działalności korporacji wśród pracowników, społeczeństwa i samego przedsiębiorstwa. Oczekuje się, że Samsung poprowadzi więcej projektów typu CSV na rynkach wschodzących, takich jak te w Afryce, Ameryce Południowej i Azji Południowo-Wschodniej.

Obserwatorzy rynku twierdzą, że Samsung przydzieli około 2 bln wonów (prawie 1,9 mld dolarów) na działalność CSV w przyszłym roku, w porównaniu z tegoroczną sumą 1,6 bln wonów (1,5 mld dolarów). W zeszłym tygodniu firma przeniosła projekty CSV z zespołu do spraw globalnej współpracy do jednostki zajmującej się globalnymi działaniami marketingowymi. Celem tego posunięcia jest wykorzystanie wspomnianego typu działalności w zwiększeniu obrotów firmy.

Na podstawie: koreaherald.com
Opracowanie: Helena Kleczyńska

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Samsung dopracowuje strategię biznesową Reviewed by on 15 grudnia 2013 .

Samsung Electronics jest w trakcie przygotowań do zgromadzenia członków kierownictwa oraz serii konferencji poświęconych omawianiu przyszłorocznej strategii firmy, które odbędą się w nadchodzącym tygodniu. Miejscem spotkań będą Suwon i Gehueng w prowincji Gyeonggi. Główni członkowie kadry menedżerskiej stoją przed wyzwaniem wdrożenia nowej taktyki oraz wyjścia naprzeciw nasyconemu już rynkowi smartfonów oraz spowalniającej gospodarki światowej. Seria spotkań rozpocznie się

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź