
Źródło: railprofessional.com
Projekt miał skrócić czas podróży między Kuala Lumpur a Singapurem z pięciu do zaledwie półtorej godziny. Premier Malezji Mahathir Mohamad za powód zawieszenia inwestycji podał chęć przywrócenia równowagi finansom publicznym, które znajdują się obecnie w złym stanie.
– Powinniśmy chwilowo odłożyć na bok projekty, które nie są absolutnie konieczne z punktu widzenia malezyjskiej racji stanu. Przykładem takiej niepotrzebnej teraz inwestycji jest połączenie kolejowe z Singapurem, które będzie nas kosztować 110 miliardów ringgit (28 miliardów dolarów) i nie przyniesie nam żadnych krótkoterminowych zwrotów – oświadczył w wywiadzie dla Financial Times premier Mohamad.
Premier Mohamad zaznaczył, że lepsze połączenie komunikacyjne z Singapurem pozostaje obiektem jego zainteresowań i zaprosił rząd Singapuru do rozmów o tym jak obniżyć koszt tej inwestycji, przy zachowaniu wysokiej jakości projektu, aby kraje mogły od razu przejść do działania w momencie, w którym Malezja odzyska równowagę fiskalną.
Nieoficjalnie mówi się, że jednym z powodów czasowego zrezygnowania z inwestycji była chęć symbolicznego zerwania z rozrzutnym stylem rządzenia poprzedniego premiera Najiba Razaka. Połączenie kolejowe z Singapurem było jednym z jego flagowych projektów. Jego słynne ,,już niedługo będzie można zjeść śniadanie w Kuala Lumpur, lunch w Singapurze i zdążyć na obiad, z powrotem, w Kuala Lumpur” przeszło do historii malezyjskiej polityki.
Opracowanie: Piotr Marczynski
Źródła: ft.com, scmp.com
6 - 6Udostępnienia
Pozostaw odpowiedź