Chiny news

Nowe połączenie Azji z Europą

Chiny powinny dążyć do powstania trzeciego transkontynentalnego połączenia komunikacyjnego z Europą, powiedział Qin Guangrong, gubernator prowincji Yunnan.
Lądowy korytarz, składający się z sieci kolejowej i autostrad, przyczyniłby się do wzrostu wymiany handlowej, a także stałby się alternatywnym kanałem, zapewniającym bezpieczeństwo energetyczne i gospodarcze Chin, powiedział Qin w rozmowie z China Daily.
Trzeci euroazjatycki most lądowy rozpoczynałby się w miastach portowych Delty Perłowej Rzeki włącznie z Shenzhen, biegłby na zachód do prowincji Yunnan, a następnie przez Myanmar, Bangladesz, Indie, Pakistan, Iran i Turcję, przecinałby Europę, a kończyłby się w Rotterdamie w Holandii.
Szlak ten liczyłby w sumie 15 tysięcy kilometrów, przebiegałby przez 17 państw.
Planowane jest też poprowadzenie odgałęzienia, które miałoby swój początek w Turcji, przecinałoby Syrię i Palestynę aż do Egiptu. Odgałęzienie to ułatwiłoby transport z Chin do Afryki.
Jak na razie istnieją dwa euroazjatyckie mosty: pierwszy to licząca 13 tysięcy kilometrów trasa ze wschodniej Rosji do Rotterdamu oraz 10,900-kilometrowa z Lianyungang w prowincji Jiangsu do Rotterdamu.
Zaletą trzeciego korytarza jest to, iż będzie on najbardziej dogodnym dla regionu Delty Perłowej Rzeki połączeniem z innymi częściami Azji, Europy i Afryki, dodał Qin.
Pomysł utworzenia takiego korytarza pierwszy raz pojawił się w 2007 roku, ale nic w tym kierunku nie zrobiono.
Ekonomista Yu Guangyuan powiedział, że takie kontynentalne połączenie niesie za sobą wiele trudności, jak na przykład brak zaangażowania ze strony krajów, które położone są na jego trasie. Poza tym problemem są też procedury na granicach.
Zdaniem ekspertów rząd powinien jeszcze raz rozważyć wszystkie za i przeciw, zwłaszcza teraz w dobie globalnego kryzysu.
Duan Gang, dyrektor Akademii Ekonomicznej w Yunnanie powiedział, że obecne zahamowanie gospodarcze powoduje, że ludzie bardziej dostrzegają korzyści z takich połączeń lądowych.
Transport morski zmaga się ze spadkiem zysków i najazdami piratów. Natomiast transport lądowy jest krótszy i rozwija się dynamicznie. Ponadto koszty projektu nie powinny być tak duże, jak niektórzy uważają, gdyż szlaki kolejowe i autostrady są już przygotowane. Należy zbudować jedynie około tysiąca nowych połączeń kolejowych i dróg szybkiego ruchu, zauważył Duan.
Rząd lokalny prowincji Yunnan zasugerował rządowi centralnemu, aby ten udzielił pomocy Myanmarowi przy budowie ponad 300 kilometrów dróg. W ten sposób doszłoby do połączenia sieci kolejowej i drogowej Yunnanu z siecią Azji Południowej, powiedział Qin.

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Nowe połączenie Azji z Europą Reviewed by on 3 lipca 2009 .

Chiny powinny dążyć do powstania trzeciego transkontynentalnego połączenia komunikacyjnego z Europą, powiedział Qin Guangrong, gubernator prowincji Yunnan. Lądowy korytarz, składający się z sieci kolejowej i autostrad, przyczyniłby się do wzrostu wymiany handlowej, a także stałby się alternatywnym kanałem, zapewniającym bezpieczeństwo energetyczne i gospodarcze Chin, powiedział Qin w rozmowie z China Daily. Trzeci euroazjatycki most lądowy

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź