Korea Pd news,News

Nieprawdziwe informacje nt. Korei Południowej w zagranicznych podręcznikach

Źródło: flickr.com

Specjalna komisja parlamentarna Narodowego Zgromadzenia znalazła w zagranicznych podręcznikach ponad 1500 błędnych informacji na temat Korei Południowej, poinformował w piątek (12.10) Kim Hae-young, deputowany z ramienia partii rządzącej.

Komisja złożona z członków południowokoreańskiego parlamentu oraz przedstawicieli państwowej Akademii Studiów Koreańskich przeanalizowała 1707 książek, opublikowanych w latach 2014-2017 w ramach projektu mającego na celu ustalenie błędnych informacji na temat kraju. Odkryto 1507 przypadków dezinformacji.

Hiszpański podręcznik pomylił na przykład Koreę Południową z Koreą Północną. Było w nim napisane, że mieszkańcy Korei Południowej cierpią z powodu głodu, podczas gdy mieszkańcy Korei Północnej są dobrze odżywieni. Inny hiszpański podręcznik stwierdził natomiast, że dochód narodowy na głowę mieszkańca Korei Południowej wynosi tylko 10 tysięcy dolarów,  podczas gdy prawdziwa wartość tego wskaźnika jest trzy razy wyższa.

W chorwackich książkach znaleziono informacje, iż językiem urzędowym w Korei Południowej jest język chiński.

Jedną z najczęściej pojawiających się informacji, którą komisja uznaje za błędną, jest użycie terminu Morze Japońskie. Koreańczycy od lat starają się zastąpić nazwę Morze Japońskie nazwą Morze Wschodnie lub Morze Koreańskie. Kilka lat temu władze Korei Południowej naciskały również w tej sprawie na Polskę. Jednak zgodnie z ustaleniami Komisji Standaryzacji Nazw Geograficznych i Ministerstwa Spraw Zagranicznych w języku polskim należy używać wyłącznie nazwy Morze Japońskie, gdyż tak wynika z prawa do używania nazw przyjętych przez tradycję.

 

Opracowanie: Natalia Matiaszczyk

Na podstawie: koreaherald.com

Udostępnij:
  • 33
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    33
    Udostępnienia
Nieprawdziwe informacje nt. Korei Południowej w zagranicznych podręcznikach Reviewed by on 15 października 2018 .

Specjalna komisja parlamentarna Narodowego Zgromadzenia znalazła w zagranicznych podręcznikach ponad 1500 błędnych informacji na temat Korei Południowej, poinformował w piątek (12.10) Kim Hae-young, deputowany z ramienia partii rządzącej. Komisja złożona z członków południowokoreańskiego parlamentu oraz przedstawicieli państwowej Akademii Studiów Koreańskich przeanalizowała 1707 książek, opublikowanych w latach 2014-2017 w ramach projektu mającego na celu ustalenie błędnych

Udostępnij:
  • 33
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    33
    Udostępnienia

O AUTORZE /

Pozostaw odpowiedź