News,Wietnam news

Nastolatki rządzą rynkiem

teensDo tej pory producenci zabiegali o opinię rodziców ponieważ zostało przyjęte, że to oni decydują o zakupach dla rodziny. Teraz, to nastolatki znalazły się na celowniku, bowiem mają decydujący głos, co opiekunowie dla nich kupują.

Ostatnie badanie przeprowadzone przez I.A.M Marketing Research wykazało, że w dzisiejszych czasach rodzice nie mogą podjąć decyzji w kwestii kupna szkolnych toreb lub butów dla swoich pociech, bez wcześniejszej konsultacji z nimi.

W niektórych sprawach młodzież ma lepszy zmysł konsumencki niż rodzice. Jedną z nich może być wybór komputera, który musi być odpowiednio mocny, by obsłużył nowsze gry.

Młodzi mają dziś swój własny świat i chcą, aby ich wiedza była pomocna przy decyzjach. Budżet współczesnej rodziny obejmuje również wydatki na nastoletnich członków.

Sonda, jaką we wrześniu 2009 przeprowadził I.A.M Marketing Research była skierowana do młodego pokolenia. Pytano o kwotę pieniędzy jaką wydają tygodniowo na spotkania i imprezy z przyjaciółmi. 19 procent badanych wydaje mniej niż 50,000 dongów, 23 procent wydaje od 50 do 100,000 dongów, a 17 procent ponad 300,000 dongów .

Średnia tygodniowych wydatków młodych ludzi wynosi 70,000 dongów co oznacza, że milion nastolatków w grupie wiekowej 13-19 lat, mieszkających w HCM miesięcznie wydadzą na przyjemności 300 miliardów dongów. Taka suma pieniędzy nie zostanie zignorowana przez producentów.

Gdy biznes zrozumiał zapotrzebowania młodych, zaczął się nimi interesować. Powstało wiele lokali zwanych milk-tea shops, oraz takich, które serwują przekąski (jogurty, lody i świeże soki).

Nowe miejsca są tak modne, że młodzież umawia się w nich na randki, spotkania z przyjaciółmi lub po prostu chodzi się tam ‘lansować’.

„W sklepie czuję się swobodnie. Mogę się tam głośno śmiać i  nikomu to nie będzie przeszkadzało”, mówi osiemnastolatka.

Młodzież jest oczywistym klientem dla producentów, jednak nie łatwo sprostować ich wymaganiom. Mimo, że są otwarci na nowe rzeczy, bardzo szybko się nudzą, dlatego ‘cykl życia’ produktów i usług bardzo się skraca. Producenci będą musieli regularnie aktualizować i urozmaicać produkty, by zadowolić młodych konsumentów.

Eksperci wyłonili trzy najistotniejsze rzeczy, które producenci powinni wziąć pod uwagę: 1- szybkość (powinni błyskawicznie przyciągnąć uwagę klientów); 2- wyczulenie (powinni przewidzieć kolejny trend); 3- sprytne inwestowanie (przez krótką żywotność produktu wskazana jest inwestycja na średnim poziomie).

Maria Marczak

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Nastolatki rządzą rynkiem Reviewed by on 16 listopada 2009 .

Do tej pory producenci zabiegali o opinię rodziców ponieważ zostało przyjęte, że to oni decydują o zakupach dla rodziny. Teraz, to nastolatki znalazły się na celowniku, bowiem mają decydujący głos, co opiekunowie dla nich kupują. Ostatnie badanie przeprowadzone przez I.A.M Marketing Research wykazało, że w dzisiejszych czasach rodzice nie mogą podjąć decyzji w kwestii kupna

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź