BLOGOSFERA

Motywacja do pracy… po chińsku

back_rubs

Nie od dziś wiadomo, że dobry pracownik, to osoba umiejętnie zmotywowana. Na pewnym poziomie wystarczy odpowiednie wynagrodzenie, ale z czasem potrzeba czegoś więcej.

Firmy prześcigają się w udogodnieniach dla wysoko wykwalifikowanych pracowników na rynku pracy.  Coraz częściej spotkać można darmowe posiłki i napoje fundowane przez pracodawcę. To oczywiście w ramach codziennej pracy. Dodatkowo pojawiają się premie kwartalne, roczne itp.

W Chinach pojawiły się nowe rozwiązania, z pewnością bardzo oryginalne.

Jedna z firm informatycznych w Szanghaju zatrudniła masażystki dla swoich przepracowanych programistów. Wszystko po to aby zrelaksować przeciążone odcinki szyjne ważnych pracowników nadwyrężone przez wielogodzinną pracę.

Inna firma, również z branży IT zatrudniła cheerleaderki, które swoją obecnością mają poprawiać nastrój w pracy poprzez miłe konwersacje, granie z programistami w tenisa stołowego itd.

To jeszcze nie jest szczyt oryginalności…

Firma z Pekinu tworząca oprogramowanie komputerowe, przygotowała dla informatyków oryginalną „nagrodę”. Poza pobytem na Bali i nowymi autami marki Porsche, szczęśliwcy otrzymają możliwość spędzenia nocy z japońską aktorką filmów dla dorosłych.

Jak widać, czasem motywacja może przyjąć skrajne odcienie. Ktoś chętny do pracy w takich firmach?

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Motywacja do pracy… po chińsku Reviewed by on 16 listopada 2015 .

Nie od dziś wiadomo, że dobry pracownik, to osoba umiejętnie zmotywowana. Na pewnym poziomie wystarczy odpowiednie wynagrodzenie, ale z czasem potrzeba czegoś więcej. Firmy prześcigają się w udogodnieniach dla wysoko wykwalifikowanych pracowników na rynku pracy.  Coraz częściej spotkać można darmowe posiłki i napoje fundowane przez pracodawcę. To oczywiście w ramach codziennej pracy. Dodatkowo pojawiają się

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Piotr Chodak

肖达克 彼得 / www.chinytolubie.pl / Interested in: Business, China and Far East, public relations, political marketing, media

KOMENTARZE: 1

Pozostaw odpowiedź