Malezja news

Malezja rusza z kampanią dotyczącą oleju palmowego

palm oil

Malezja przystępuje do kampanii mającej na celu walkę z niedoinformowaniem na temat oleju palowego i produktów drzewnych w Stanach Zjednoczonych. Akcja polega na serii forów, odbywających się w Nowym Orleanie , Luizjanie i Waszyngtonie między 3 a 11 września . Spotkania prowadzone są przez Ministra Sadownictwa i Produktów Bezmarkowych Tan Sri Bernarda Dompok -jak podaje malezyjska agencja prasowa Bernama.

Jesteśmy wielce zaniepokojeni przez kampanię mierzące w przemysł oleju palmowego, których stronniczość może prowadzić do zniekształconej konkluzji o szkodach dla środowiska, spowodowanych kultywacją oleju palmowego”

Dompok dodaje ,że przemysł olejowy podjął już dobrowolne działania, w celu uzyskania odpowiednich certyfikatów, pod czujnym okiem Roundtable on Sustainable Palm Oil(RSPO).

Jak do tej pory olejowiec zgodny z normami ustalonymi przez RSPO posadzono na obszarze 157,000 hektarów. W przeciągu następnych kilku lat rejon ten może się zwiększyć nawet do 2 milionów hektarów”.

Jak twierdzi Dompok, jego ministerstwo poprzez Malaysian Palm Oil Council (MPOC), zainicjowało malezyjski fundusz oleju palmowego na rzecz Ochrony Przyrody, dedykowany badaniom, wysiłkom i inicjatywom mającym chronić przyrodę i środowisko.

Wykazaliśmy istnienie wysoce żywotnej populacji orangutanów w dziczy, pomimo obecności przemysłu oleju palmowego” komentuje Dompok, w odniesieniu do ekspertyzy przeprowadzonej w Sabath.

Malezja ,wyprodukowała 17,7 milionów ton oleju palmowego w zeszłym roku i jest jednym z największych producentów i eksporterów tego produktu na świecie.

Z całej tej sumy 15 milionów ton zostało przeznaczone na eksport, trafiając do przeszło 150 krajów na całym świecie, wpływając tym samym na rozpoznawalność Malezji, jako godnego zaufania dostawcy oleju palmowego.

Jan Boguszewski

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Malezja rusza z kampanią dotyczącą oleju palmowego Reviewed by on 12 października 2009 .

Malezja przystępuje do kampanii mającej na celu walkę z niedoinformowaniem na temat oleju palowego i produktów drzewnych w Stanach Zjednoczonych. Akcja polega na serii forów, odbywających się w Nowym Orleanie , Luizjanie i Waszyngtonie między 3 a 11 września . Spotkania prowadzone są przez Ministra Sadownictwa i Produktów Bezmarkowych Tan Sri Bernarda Dompok -jak podaje

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź