Inne-news

M. Żakiewicz: Rozwój biznesu poprzez dobór odpowiedniej gałęzi transportu przy imporcie towaru z Chin

Mariusz Żakiewicz
Dyrektor działu Transportu i Spedycji
BBA Transport System

–––
Serdecznie zapraszamy polskich przedsiębiorców (importerów i eksporterów) do udziału w China Homelife 2019, największych targach chińskich wystawców w Europie Środkowo-Wschodniej, które w tym roku przyciągną ponad 1600 firm z Państwa Środka. Wydarzenie odbędzie się w dniach 29-31 maja w Hali PTAK Nadarzynie k. Warszawy. Więcej informacji znajdą Państwo TU.
–––

Rząd Chin obniży o połowę wysokość opłat na infrastrukturę, które zmuszone są ponosić krajowe linie lotnicze – podała w pierwszej połowie kwietnia br. Rada Narodowa Rządu Chin. Decyzja przełoży się na znaczną poprawę konkurencyjności przewoźników z Państwa Środka, a branża lotnicza jest jedną spośród kilku, które otrzymują wsparcie rządu Chin.

Obok branży lotniczej, subsydiowany przez rząd chiński jest też sektor przewozów kolejowych, co przekłada się na wzrost przewozów kolejowych na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku. Obserwujemy to bardzo wyraźnie na przykładzie terminalu w Małaszewiczach. PKP Cargo zapowiada, że inwestycje w ten terminal zaowocują tym, że za dwa lata będzie on w stanie przyjąć ponad 3 tys. pociągów rocznie.

Liderem wśród gałęzi transportu wykorzystywanych przy wymianie handlowej z Chinami jest wciąż transport morski. Istnieje duża dysproporcja pomiędzy importem z Chin a eksportem do tego kraju, odzwierciedlona w różnicy stawek w tych relacjach. Wskaźniki cen publikowane przez portale branżowe w relacji „Far East – Europe” różnią się o ok. 45% na korzyść importu z Chin.

Należy wspomnieć też o planach inwestycyjnych w Polsce, wspierających rozwój logistyki. Do wspomnianego już terminalu w Małaszewiczach warto dodać planowaną budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), będącego strategicznym centrum przeładunków cargo oraz dynamiczny rozwój portów morskich w Gdańsku i Gdyni. Gdańsk przyjmuje dziś bezpośrednie serwisy morskie z dalekiej Azji. Port w Gdyni ma z kolei plany modernizacji pod obsługę statków oceanicznych oraz uruchomienie tzw. portu zewnętrznego, pozwalającego na obsługę największych armatorów.

Mając taki obraz sytuacji, można przypuszczać, że jeszcze nigdy wcześniej nie było dogodniejszych warunków – przynajmniej logistycznych – do prowadzenia wymiany handlowej z Chinami. Teraz wystarczy tylko, znając charakterystykę i możliwości poszczególnych gałęzi transportu, zaprząc szeroko rozumianą logistykę do rozwoju własnego biznesu. Należy skoordynować i zaplanować działania transportowe do strategii rozwoju firmy.

Jak powiedział profesor Cranfield University, Martin Christopher, badacz zarządzania łańcuchami dostaw, „to nie firmy będą ze sobą konkurować, ale ich łańcuch dostaw”.

O tym, jak budować konkurencyjny łańcuch dostaw wspierający cele biznesowe, będę mówił podczas III Kongresu Gospodarczego Europy Centralnej i Wschodniej oraz seminariów skierowanych do importerów podczas targów China Home Life 2019.

www.bbats.pl
www.drobnica-morska.pl
www.chinatraintransport.com
www.frachtlotniczy.pl
www.AkademiaSpedytora.pl

Więcej o autorze:

Mariusz Żakiewicz – Dyrektor działu Transportu i Spedycji w międzynarodowej spedycji BBA Transport System, odpowiedzialny m.in za strategię firmy, procedury operacyjne, rekrutację i szkolenie nowych pracowników oraz system jakości ISO 9001:2015. Posiada ponad 10-cio letnie doświadczenie w pracy w spedycji, uczestniczył w wielu projektach logistycznych, zrealizował ponad 10 000 różnego rodzaju transportów, specjalizuje się w dostawach typu Time Critical oraz Part-Load. Absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, logistyk certyfikowany przez European Logistics Association. Inicjator szerzenia wiedzy logistycznej w ramach projektu Akademia Spedytora.

Źródła:

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/chinscy-przewoznicy-zyskaja-znaczne-wsparcie-rzadu-5769.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowy-jedwabny-szlak–szansa-dla-kolejowych-przewozow-towarow-w-polsce-91468.html
Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
M. Żakiewicz: Rozwój biznesu poprzez dobór odpowiedniej gałęzi transportu przy imporcie towaru z Chin Reviewed by on 24 kwietnia 2019 .

Mariusz ŻakiewiczDyrektor działu Transportu i SpedycjiBBA Transport System –––Serdecznie zapraszamy polskich przedsiębiorców (importerów i eksporterów) do udziału w China Homelife 2019, największych targach chińskich wystawców w Europie Środkowo-Wschodniej, które w tym roku przyciągną ponad 1600 firm z Państwa Środka. Wydarzenie odbędzie się w dniach 29-31 maja w Hali PTAK w Nadarzynie k. Warszawy. Więcej informacji znajdą Państwo TU.––– Rząd Chin obniży o

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź