Singapur news

Lotnisko Changi walczy o zachowanie pozycji lidera w regionie

Singapur chce umocnić swoją pozycję centrum przesiadkowego i zwiększyć przepustowość lotniska Changi do 135 mln pasażerów rocznie.

changi

wikipedia.org

Budowa nowego Terminalu 5, który będzie większy niż terminale 2 i 3 razem wzięte, ma potrwać do 2025 r.

Przepustowość nowego terminalu ma wynieść 50 mln pasażerów rocznie i zwiększyć przepustowość lotniska do 135 mln pasażerów rocznie.

Obecnie największe lotniska, jak Heathrow, mają przepustowość jedynie 70 mln pasażerów rocznie.

W piatkowym oświadczeniu (5.09) wiceminister transportu,  Josephine Teo zapowiedziała, że planowane jest nie tylko  zwiększenie rozmiarów i przepustowości lotniska, ale również  zwiększenie liczby połączeń i destynacji tak, aby Singapur był dogodnym centrum przesiadkowym.

Aby zwiekszyć ilość połączeń rozbudowa Changi zakłada również budowę trzeciego pasa startowego, który zostanie oddany do użytku około 2020 r., jeszcze przed zakończeniem budowy T5.

Aby zapewnić dogodne połączenie lotniska z  miastem, przebudowana zostanie znaczna część infrastruktury.

Obecnie przepustowość Changi wynosi 66 mln pasażerów rocznie i ma jednostajnie wzrastać do 85 mln w 2018 r., kiedy to Terminal 4 będzie oddany do użytku, a Terminal 1 rozbudowany.

Na podstawie: asiaone.com

Opracowanie: Aleksandra Skorek

 

 

 

 

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Lotnisko Changi walczy o zachowanie pozycji lidera w regionie Reviewed by on 12 września 2013 .

Singapur chce umocnić swoją pozycję centrum przesiadkowego i zwiększyć przepustowość lotniska Changi do 135 mln pasażerów rocznie. Budowa nowego Terminalu 5, który będzie większy niż terminale 2 i 3 razem wzięte, ma potrwać do 2025 r. Przepustowość nowego terminalu ma wynieść 50 mln pasażerów rocznie i zwiększyć przepustowość lotniska do 135 mln pasażerów rocznie. Obecnie

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź