W prowincji Sekong liczba zapisów do szkół wzrosła, a liczba osób, które powtarzają klasę, zmalała. Jednak poziom edukacji nadal jest niski.
W przeciągu trzech ostatnich lat liczba uczniów zwiększyła się z 20 tys. do 25 tys. Współczynnik zapisu dzieci w wieku 3-5 lat wzrósł z 13,9 proc. do 24,9 proc., a w wieku 6-10 lat z 72 proc. do 95,5 proc.
Według zastępcy dyrektora Departamentu Edukacji i Sportu prowincji Sekong Khankeo Hom-inta, nauczyciele nadal są poszukiwani w odległych i wiejskich terenach, mimo że ich liczba wzrosła z 590 do 800 osób.
Począwszy od roku akademickiego 2009-2010 sektor edukacji w Sekong przeszedł wiele zmian. Liczba przedszkoli wzrosła z 9 do 12, szkół podstawowych z 160 do 220, a szkół średnich z 14 do 30.
– Aby rozwiązać problem, Departament Edukacji i Sportu powinien zwracać większą uwagę na wykształcenie nauczycieli i urzędników państwowych, którzy muszą przestrzegać etyki zawodowej – powiedział Khankeo Hom-inta.
Zastępca dyrektora dodał także, że problem braków wśród kadry nauczycielskiej i uczniów musi zostać rozwiązany, tak samo jak trzeba zająć się zmianą w strukturach organizacyjnych. Wyraził również opinię, że polepszenie jakości edukacji powinno być dokładnie zaplanowane przez prowincję oraz że potrzebna jest większa promocja udziału społeczeństwa w reformie edukacji.
Na podstawie: kpl.net.la
Opracowanie: Paulina Dróbka
Pozostaw odpowiedź