Korea Pd news

Korea Pd: kuchnia koreańska najnowszym trendem w gastronomii na całym świecie

bibimbap

bibimbap

Korea Południowa stara się konsekwentnie promować skarby swojej kuchni, która zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Obecnie można znaleźć wiele przykładów tej fascynacji.

,,Co powiecie na bibimbap na lunch? / (How about bibimbap for lunch today ?) ” głosiła reklama opublikowana w prestiżowym New York Timesie 21 grudnia ubiegłego roku.

Południowokoreańskie Ministerstwo Żywienia utworzyło nawet specjalną komisję odpowiedzialną za promocję koreańskiej gastronomii. Z kolei Pierwsza Dama Korei Południowej, Kim Yoon-ok, zaprezentowała specjały tej kuchni w poświęconym Korei programie amerykańskiej stacji CNN.

Podczas Święta Nowego Roku Księżycowego kanał koreańskiej telewizji MBC wyemituje reportaż zatytułowany ,,Fala kuchni koreańskiej zalewa planetę”. Pojawia się w nim postać Amerykanina, który w Stanach Zjednoczonych zakochuje się właśnie w tej kuchni. Spróbowawszy raz bulgogi (pasków marynowanej w sosie sojowym wołowiny z grilla) w trakcie przyjęcia z okazji urodzin przyjaciela, zaczyna odtąd co tydzień jadać w koreańskiej restauracji.

I właśnie wzrastająca liczba obcokrajowców lubujących się w koreańskiej gastronomii wpływa na mnożenie się restauracji koreańskich w USA. Podparty modą na zdrowe odżywianie, bibimbap zaczyna podbijać podniebienie coraz to większej liczby Nowojorczyków. Może on być skomponowany, według każdego gustu – z warzyw, mięsa przyprawionego olejem sezamowym i wybranym sosem.

W Japonii firma oferująca 450 gatunków koreańskich sosów na bazie naturalnych składników zdobywa serca sąsiadujących z Koreą mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni. W China sieć koreańskich restauracji otworzyła ponad 150 oddziałów. Bazując na używanych w kuchni koreańskiej pikantnych sosach, rozwinęła ona sporą ofertę dań dostosowanych do lokalnego gustu, czerpiąc z tego niemałe zyski.

Marta Borzych

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Korea Pd: kuchnia koreańska najnowszym trendem w gastronomii na całym świecie Reviewed by on 8 lutego 2010 .

Korea Południowa stara się konsekwentnie promować skarby swojej kuchni, która zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Obecnie można znaleźć wiele przykładów tej fascynacji. ,,Co powiecie na bibimbap na lunch? / (How about bibimbap for lunch today ?) ” głosiła reklama opublikowana w prestiżowym New York Timesie 21 grudnia ubiegłego roku. Południowokoreańskie Ministerstwo Żywienia utworzyło

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

komentarze 2

  • Ja w Korei nauczylem sie, ze istnieje wysokie prawdopodobienstwo, ze losowo wybrana potrawa doslownie pomacha do mnie mackami.

    Jesli by probowac uogolnic, to rzeczywiscie japonska czy tajska kuchnia wydaja sie znacznie ciekawsze, a koreanska w duzym stopniu kojarzyla mi sie z trawa. Mimo to, za porcje samgyupsal’a, deajigalbi czy kimchi mandu (z tych sprawdzonych miejsc) dalbym wiele.

  • Wciaz jednak wiekszosc konsumentow to lokalni Koreanczycy oraz turysci z polwyspu. Teraz koreanscy podrozni zamiast przywozic ze soba pol walizki kimchi i ramen moga nareszcie bezstresowo posilkowac sie w jednej z wielu koreanskich restauracji. Jeszcze nie tak dawno czesc Koreanczykow truchlala ze strachu na sama mysl o wyjezdzie za granice – „Przeciez tam nie ma nic strawnego do jedzenia!” Rodzice znajomej Koreanki ktora brala slub w kraju Zulusow skrocili w zeszlym roku swoj tam pobyt ze wzgledu wlasnie „na brak zywnosci”. Widac importowany w bagazu prowiant nie wystarczyl na dlugo.
    Wielkie pieniadze i rozdmuchana reklama nawet z malpiego mozgu moglyby stworzyc kulinarny przysmak swiata. A co do programow w koreanskiej telewizji, to juz nauczylem sie ze nalezy do nich podchodzic krytycznie, jeszcze lepiej bardzo krytycznie, a czasami wrecz z przymruzeniem oka. Nawet jeden amerykanski lub europejski wielbiciel koreanskiej kuchni, muzyki czy telenoweli to wystarczajacy powod dla Koreanczykow by zaczac obwieszczac swiatu poczatek jego podboju lokalnymi wytworami. Trzeba jednak uczciwie przyznac iz w perswazji i marketingu Koreanczycy potrafia byc doskonali i niezaznajomieni ze sztuka manipulacji sluchacze czy widzowie latwa daja sie prowadzic za nos.
    Swoja droge, jak dla mnie bibimpap jak i inne koreanskie specjaly w smaku bardziej przypominaja trawe i po za kilkoma wyjatkami zdecydowanie wole kuchnie japonska, chinska czy malajska.

Pozostaw odpowiedź