Kambodża news

Koniec bambusowych pociągów w Kambodży

pociąg_bambusBATTAMBANG – Terkocze, jadąc 32 kilometry na godzinę, kołysze się do przodu i do tyłu na nierównych szynach, jego silnik pracuje tak głośno, że aż przyprawia o ból serca. Później, raczej bezceremonialnie, kończy mu się gaz i umiera – bambusowy pociąg.

W tym momencie można sobie wyobrazić, że stoi się w środku ręcznie robionego pojazdu w Kambodży, będąc wystawionym na widok publiczny w platformie o wielkości 25 metrów kwadratowych, która jest zrobiona z bambusa i kawałków metali dodanych do kół, które wcześniej zostały odczepione ze starych czołgów.

Plan rządu jest oczywisty – przeciwdziałać sytuacji, w której koleje państwowe mogą zniknąć. Do obecnego stanu kolei w Kambodży doprowadziły dziesiątki lat wojen i wielkie ubóstwo.

Ostatnimi czasy coraz więcej obcokrajowców przybywa do Kambodży, i prawie każdy z nich korzystał z tego typu środków komunikacji, potwierdza mieszkaniec Kambodży, Ith , „a w szczególności tacy z dużymi brzuszkami, którzy szybko rezygnują, widząc że konstrukcja pojazdu jest zbyt delikatna.”

Zawsze się boją, że taki pociąg się rozpadnie, a przecież bambus jest bardzo silny,” dodaje mieszkaniec Kambodży. „Jeśli jestem na tyle silny, że potrafię unieść kilka krów, to na pewno poradzę sobie z kilkoma otyłymi obcokrajowcami.”

Aleksandra Kulawik
Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Koniec bambusowych pociągów w Kambodży Reviewed by on 6 maja 2010 .

BATTAMBANG – Terkocze, jadąc 32 kilometry na godzinę, kołysze się do przodu i do tyłu na nierównych szynach, jego silnik pracuje tak głośno, że aż przyprawia o ból serca. Później, raczej bezceremonialnie, kończy mu się gaz i umiera – bambusowy pociąg. W tym momencie można sobie wyobrazić, że stoi się w środku ręcznie robionego pojazdu

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar