Tajlandia news

Kolejne ofiary powodzi

wódź nadal zagraża kilkunastu południowym prowincjom Tajlandii, CCBY

wódź nadal zagraża kilkunastu południowym prowincjom Tajlandii, CCBY

Co najmniej siedem osób zginęło w powodzi, która nawiedziła południową część Tajlandii. Wiele osób uznano za zaginione. Powódź, która rozpoczęła się 23. marca ma wpływ na turystykę, transport i gospodarkę w południowych regionach. Zamkniętych zostało kilka lotnisk, drogi i tory kolejowe są nieprzejezdne. W wielu prowincjach ogłoszono stan zagrożenia powodzią bądź osunięciami ziemi: Satun, Trang, Krabi, Phuket, Phang Nga, Ranong, Narathiwat, Pattani, Yala, Songkhla, Phatthalung, Nakhon Si Thammarat, Surat Thani i Chumphon.  W zeszłorocznej powodzi zginęło łącznie około 200 osób, tajlandzka gospodarka poniosła zaś milionowe starty.

Źródło: Thailand News
Opracowanie: Monika Macur

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Kolejne ofiary powodzi Reviewed by on 29 marca 2011 .

Co najmniej siedem osób zginęło w powodzi, która nawiedziła południową część Tajlandii. Wiele osób uznano za zaginione. Powódź, która rozpoczęła się 23. marca ma wpływ na turystykę, transport i gospodarkę w południowych regionach. Zamkniętych zostało kilka lotnisk, drogi i tory kolejowe są nieprzejezdne. W wielu prowincjach ogłoszono stan zagrożenia powodzią bądź osunięciami ziemi: Satun, Trang,

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

komentarzy 5

  • bardzo ciekawy komentarz, sporo wyjasnil, dzieki Radek. pomogloby chyba podpisywanie sie imieniem i nazwiskiem
    publikujecie najrozniejsze poglady, to sie w pelni zgadza, ogromny plus
    pozdrawiam
    rysiek zalski

  • Panie Radosławie, 100 % poparcie. Dzięki temu portalowi mam przyjemność spierać się z takimi ludźmi jak p. Pilch czy Zyggi i zdobywać wiedzę poprzez czytanie licznych analiz, wywiadów, newsów (choć ich jakość często szwankuje).
    Inaczej wyobrażam sobie np. formułę wypowiadania się (mam na myśli m.in możliwość rejestracji, zaglądanie na wcześniejsze wypowiedzi – coś na kształt forum), ale i tak ma Pan prawo mieć powody do satysfakcji.
    Co do wypowiedzi p. snake to lepiej byłoby, gdyby występował pod jednym stałym nickiem (tutaj właśnie ukazuje się problem braku rejestracji), gdyż ułatwiłoby to dyskusję z nim.

  • Szanowny Panie Snake,

    Uzywa Pan pseudonimu, mimo to odpowiem Panu pod imieniem i nazwiskiem.

    Chcemy analizowac zlozone zjawiska spoleczno-polityczne w tym najwiekszym i najbardziej zroznicowanym kontynencie swiata.

    Dlatego chetnie opublikujemy Pana tekst w ktorym wykaze Pan wyzszosc modelu UE, nad Azja.

    Jedyny warunek: tekst musi byc dobrze napisany i niebanalny.

    Czemu sluzy CSPA?

    CSPA i portal to dwie rozne sprawy, o czym wiecej bedzie w wywiadzie, ktory ukaze sie na stronie.

    Portal sluzy swobodnej wymianie pogladow i SLUZY WSZYSTKIM:

    a przede wszystkim SLUZY czytelnikom, komentatorom, a takze autorom ktorzy maja mozliwosc podzielenie sie swoimi przemyslaniami z 40 tysiacami osob z Polski (87 %), Chin, UK, Tajlandii, USA, Niemiec, Japonii, Irlandii ( wymieniam pierwsza 8mke) ktorzy miesiecznie zagladaja na portal.

    Pewnie to Pana zdenerwuje, ale portal jest widoczny.
    Czytaja nas wlasciwie wszyscy studenci kierunkow orientalnych czy stosunkow miedzynarodowych ktorzy nie trafilil na te kierunki przypadkowo, ale interesuja sie Azja.
    Czytaja nas dziennikarze, radaktorzy, niezwiazani z CSPA eksperci, a nawet co mnie bardzo zdziwilo – politycy.

    Zamiast sie oburzac i stawiac klasyczne juz pytania w stylu „kto za tym wszystkim stoi?” polecam „pozytywna reakcje” :)
    Niech Pan sie ujawni, wyjdzie publicznie pod imieniem i nazwiskiem i wali w Azje i glupote tamtejszych spoleczenstw!

    Bierzemy taki tekst ( jesli dobrze napisany i niebanalny) w ciemno. (Ostrzegam jednak ze na polska-azja.pl nie ma cenzury i ewentualne glosy krytyczne nie beda usuwane i bedzie musial sie Pan bronic sam przed tymi z naszych czytelnikow ktorzy nie beda podzielac Pana pogladow.)

    Faktycznie wraz ze wzrostem popularnosci portalu, coraz wiecej osob zaczyna nas podejrzewac o jakies spiski i coraz wiecej osob ( juz z innych powodow) to denerwuje.
    To jest niejako wliczone w ryzyko i przyjmujemy to zupelnie normalnie. Tak mialo byc i tak jest.

    Martwi mnie natomiast osobiscie to ze niektorzy zarzucaja nam iz staramy sie tworzyc medium propagandowe. To dowod na upadek kultury informacyjnej w Polsce i braku zaufania. Nie ufamy sobie jako ludzie, a wtedy trudno cokolwiek wymyslic i zbudowac.

    Nie moze sie dwoch kumpli spotkac na boisku, lub 5 ekspertow w knajpie ( wiecej w wywiadzie, ktory niebawem) i wymyslec CSPA oraz portal polska-azja.pl po to by starac sie bez uprzedzen opisywac Azje w Polsce ( inaczej niz do tej pory).

    American, czy Chinese Dream, ze ludzie sie spotykaja i razem robia cos z niczego, za wlasne pieniadze ( jak CSPA i portal polska-azja.pl)- to w Ameryce, albo w Chinach ( nawet w wykonaniu Polakow), ale nie w Polsce.

    Tu jak tylko zaczniesz nieco wystawiac, to zaraz okaze sie ze stoja za Toba niecne interesy, ze zapewne KOMUS TO SLUZY. To sa niestety konsekwencje traumy ponad stu lat zaborow, dwoch wojen swiatowych itd. Nawet Bialorus ma od nas wyzszy wspolczynnik zaufania spolecznego. Nawet tam ludzie nie reaguja pytaniami w stylu „Kto za tym wszystkim stoi?” jesli nie zgadzaja sie z prezentowanymi tutaj ( podpisanymi imieniem i nazwiskiem, a wiec wyrazajacymi opinie autora!) artykulami, czy komentarzami ktore nasi czytelnicy wpisuja niezaleznie od siebie ( i w zaden sposob nie sa przez nikogo do tego INSPIROWANI).

    Wiecej wiary w ludzi Panie Snake! Na tym mozna budowac fajne rzeczy.

    No i czekamy na Pana tekst :)

    serdecznie pozdrawiam,
    Radek Pyffel

  • i bedzie ponosic dalsze straty, bo w kraju tym nie robi sie nic aby zabezpieczyc ludnosc cywilna przed skutkami klesk zywiolowych. Dlaczego? Bo prawa czlowieka, bo dbalosc o ludzkie zycie znaczy tutaj NIC! I taki Zyggi bedzie przekonywal, ze Azja jest wyzej niz Europa?! I Bedzie osmieszal UE nazywajac ja „kolhozem”.
    Jako czytelnik CSPA OCZEKUJE, ze w najblizszym wywiadzie o CSPA zostanie ta kwestia wyjasniona. Jesli mozna do tego wywiady wrzucic to pytanie, bylbym bardzo usatysfakcjonowany: CZEMU SLUZY WLASCIWIE CSPA? Czy promowaniu Azji poprzez pisanie jak zauwazyl Rysiek „milosc platoniczna” Zyggiegoi i Lubiny? Czy moze CSPA chce rzetelnie informowac i analizowac zlozone zjawiska spoleczno-polityczne w tym najwiekszym i najbardziej zroznicowanym kontynencie swiata?
    dziekuje z gory i licze na wyjasnienia

    • Panie Snake, ja UE nie muszę ośmieszac, ona sama się ośmiesza. Tak jak kiedyś RWPG.

Pozostaw odpowiedź