Japonia news

Japoński rząd nieefektywnie zabiega o turystów

źródło: flickr.com

źródło: flickr.com

Mimo że liczba turystów odwiedzających Japonię wzrasta, rząd nie ma powodów do dumy. Wiele pomysłów Japońskiej Agencji Turystycznej na przyciągnięcie obcokrajowców nie przyniosło efektów – wynika z raportu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.

Wśród projektów Japońskiej Agencji Turystycznej było między innymi: zaproszenie zagranicznych agencji turystycznych do Japonii, uczestniczenie w międzynarodowych targach handlowych i wiele kampanii reklamowych. W sumie w latach 2010-2012 utworzono 244 programy, a 31 z nich, które kosztowały blisko 90 milionów jenów (ok. 2,7 mln zł), nie przyciągnęło ani jednego turysty. Efektywność 119 projektów trudno nawet oszacować – zapisano w raporcie.

Jednym z najbardziej nieudanych projektów, na który wydano 3 miliony jenów (ok. 91 tys. zł), było zaproszenie chińskich dziennikarzy, by napisali o podróżowaniu po Japonii. Rząd założył, że przyciągnie to ponad pół tysiąca chińskich turystów. Nie przyjechał żaden.

Hayato Takaishi, przedstawiciel Japońskiej Agencji Turystycznej, tłumaczy, że agencja nie ma żadnego systemu, który pozwoliłby jej oszacować długoterminowe efekty programów. Lokalne oddziały JAT zlecają realizację przedsięwzięć prywatnym firmom na podstawie rocznych kontraktów. Ale kiedy rok się kończy, firmy nie muszą zdawać raportów, czy projekt przyciągnął choć jednego turystę.

– Porażka 31 pomysłów to tylko efekt jednego roku fiskalnego. Czasem potrzeba więcej niż jednego roku, by projekt okazał się sukcesem. Poza tym raport wskazuje, że tylko te projekty były nieefektywne, a nie że wszystkie zawiodły – broni się Hayato Takaishi.

Na podstawie: japantimes.co.jp
Opracowała: Nadia Gruszka

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Japoński rząd nieefektywnie zabiega o turystów Reviewed by on 23 lipca 2014 .

Mimo że liczba turystów odwiedzających Japonię wzrasta, rząd nie ma powodów do dumy. Wiele pomysłów Japońskiej Agencji Turystycznej na przyciągnięcie obcokrajowców nie przyniosło efektów – wynika z raportu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Wśród projektów Japońskiej Agencji Turystycznej było między innymi: zaproszenie zagranicznych agencji turystycznych do Japonii, uczestniczenie w międzynarodowych targach handlowych i wiele kampanii reklamowych. W

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź