Japonia news,News

(Japonia) Stare śruby przyczyną zawalenia się tunelu

Akcja ratunkowa po zawaleniu się tunelu na trasie Tokio-Nagoya (AFP/Japan Today)

Spółka Central Nippon Expressway poinformowała, że przyczyną zawalenia się tunelu w pref. Yamanashi, w którym zginęło 9 osób mogły być przestarzałe śruby. Łącznie zawaliło się 180 betonowych płyt sufitowych, każda o wymiarach 5 na 1,2 metra i grubości 8 centymetrów. Waga pojedynczej płyty to 1,2 tony.

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Nagoya Ryoichi Yoshikawa, dyrektor CNEC odpowiedzialny za utrzymanie dróg, potwierdził, że wśród ton betonowych paneli sufitowych, które w niedzielę spadły na pojazdy przejeżdżające przez tunel Sasago (trasa Tokio-Nagoya) znaleziono śruby odpowiedzialne za podtrzymywanie konstrukcji sufitu wewnątrz tunelu. Panele, które się zawaliły były przymocowane do ścian lub podwieszone na metalowych prętach zamocowanych w sklepieniu tunelu. CNEC ujawnił, że w tunelu nie przeprowadzano żadnych większych napraw do momentu otwarcia go dla ruchu w 1977 roku. Przedstawiciele firmy podkreślili, że we wrześniu br. w tunelu przeprowadzono rutynową inspekcję, która nie wykazała żadnych nieprawidłow

ości. Przyznano jednak, że nie wykonano badania młotkiem w sekcji, która zawaliła się w niedzielę.

Zgodnie z danymi Ministerstwa Transportu w kraju jest 48 tuneli skonstruowanych w podobny sposób, jak tunel Sasago, gdzie panele sufitowe są podwieszone przy pomocy metalowych prętów zakotwiczonych w sklepieniu za pomocą śrub. Stworzona w ten sposób przestrzeń pomiędzy sklepieniem, a sufitem sprawuje funkcję szybu wentylacyjnego. Ministerstwo nakazało zarządcom dróg ekspresowych i ich regionalnym oddziałom sprawdzenie poziomu bezpieczeństwa tych tuneli.

Policja potwierdziła, że do tej pory w katastrofie zginęło 9 osób. W jednym z pojazdów ratownicy znaleźli ciała 3 mężczyzn i 2 kobiet, wszyscy pochodzili z Tokio i byli w wieku 20-30 lat. Spośród pasażerów uratowała się tylko 28-letnia pracownica banku z pref. Kanagawa. W innym pojeździe znaleziono trójkę martwych pasażerów – mężczyznę i dwie kobiety w wieku 60-70 lat. W tunelu zginął też kierowca ciężarówki zidentyfikowany jako Tatsuya Nakagawa.

CNEC rozpoczęła natychmiastowe inspekcje tunelów Enasan w pref. Nagano i Gifu oraz tunelów Tsuburano i Fujikawa w Kanagawa. Inspekcje są też spodziewane w tunelach: Sugo w Tokio, Kyotanabe w Kioto, Nagao Higashi i Nagaodai w Osace, Shiwa,Takedayama i Aki w Hiroshimie, a także w tunelu Kanmon w Yamaguchi i Fukuoce.

Źródło: Japan Times Online

Opracowała: Agata Czapkowska

zp8497586rq
Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
(Japonia) Stare śruby przyczyną zawalenia się tunelu Reviewed by on 3 grudnia 2012 .

Spółka Central Nippon Expressway poinformowała, że przyczyną zawalenia się tunelu w pref. Yamanashi, w którym zginęło 9 osób mogły być przestarzałe śruby. Łącznie zawaliło się 180 betonowych płyt sufitowych, każda o wymiarach 5 na 1,2 metra i grubości 8 centymetrów. Waga pojedynczej płyty to 1,2 tony. Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Nagoya Ryoichi Yoshikawa, dyrektor

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar