Japonia news,News

Japonia: słabe wyniki szkolnych testów kompetencji

źródło: japantimes.co.jp

Wyniki testów kompetencji pokazują, iż uczniowie japońskich podstawówek i gimnazjów mają problem z czytaniem ze zrozumieniem.

Jak co roku na początku roku podatkowego japońskie Ministerstwo Edukacji przeprowadziło ogólnokrajowy test sprawdzający kompetencje naukowe wśród uczniów. Testowano ich wiedzę w zakresie nauk przyrodniczych, matematyki i języka japońskiego. W badaniu wzięło udział ok. 2 milionów dzieci z szóstej klasy podstawówki i trzeciej klasy gimnazjum.

Badanie przeprowadzane jest od 2007 roku, natomiast testy z wiedzy o przyrodzie zorganizowano dopiero trzeci raz. W przypadku tego testu uczniowie mieli problem z odniesieniem zjawisk przyrodniczych do swojego codziennego życia, a także z opisaniem warunków potrzebnych do przeprowadzenia eksperymentów.

Ministerstwo zapytało również uczniów o ich opinie na temat matematyki i przyrody i ich przydatności w życiu zawodowym. Uczniowie stwierdzili, że wolą się uczyć przyrody. Jednocześnie ok. 90% uczniów podstawówki i 73% uczniów gimnazjum mówi, że w wykonywanej w przyszłości pracy bardziej przyda im się matematyka.

W poprzednich latach wyniki badania publikowano w sierpniu, jednak tym razem postanowiono zrobić to wcześniej, by nauczyciele mogli zapoznać się z nimi w czasie wakacji i przygotować na kolejny semestr nauki.

W przyszłym roku do puli badanych przedmiotów dołączony zostanie język angielski, ale tylko dla uczniów trzeciej klasy gimnazjum.

Opracowała: Magdalena Pająk

Na podstawie: asahi.com

Udostępnij:
  • 7
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    7
    Udostępnienia
Japonia: słabe wyniki szkolnych testów kompetencji Reviewed by on 1 sierpnia 2018 .

Wyniki testów kompetencji pokazują, iż uczniowie japońskich podstawówek i gimnazjów mają problem z czytaniem ze zrozumieniem. Jak co roku na początku roku podatkowego japońskie Ministerstwo Edukacji przeprowadziło ogólnokrajowy test sprawdzający kompetencje naukowe wśród uczniów. Testowano ich wiedzę w zakresie nauk przyrodniczych, matematyki i języka japońskiego. W badaniu wzięło udział ok. 2 milionów dzieci z szóstej

Udostępnij:
  • 7
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    7
    Udostępnienia

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź