
Siedziba All Nippon Airways w Tokio
Wraz z rozpoczęciem procesu restrukturyzacji Japan Airlines, pojawiły się głosy o potencjalnej reorganizacji całego japońskiego przemysłu lotniczego.
Minister transportu, Maehara Seiji, stwierdził, że trzeba będzie zmienić strukturę całego sektora lotniczego, zdominowanego dotąd przez Japan Airlines i All Nippon Airways.
„Czy gdy (w 2013 roku) skończy się restrukturyzacja JAL, Japonię stać będzie na podtrzymywanie systemu rynkowej dominacji dwóch przewoźników?” zapytał Maehara podczas występu telewizyjnego. „Należy tę sprawę rozpatrzyć i podjąć decyzję w ciągu trzech lat.”
Wobec braku prognoz wyraźnego wzrostu popytu na usługi krajowe i zagraniczne, postrestrukturyzacyjny los JAL pozostaje niepewny.
Wśród członków rządzącej Partii Demokratycznej coraz częściej pojawiają się głosy nawołujące do konsolidacji usług zagranicznych Japan Airlines i All Nippon Airways w celu uniknięcia walki o ograniczoną liczbę klientów.
Restrukturyzacja JAL zakłada masowe zwolnienia, zmniejszenie liczby obsługiwanych połączeń i wymianę dużych samolotów na średnie i małe.
Marta Karpińska
Pozostaw odpowiedź