Japonia news

Japonia chce nauczać w szkołach o roszczeniach terytorialnych

źródło: flickr.com

źródło: flickr.com

Japońskie Ministerstwo Edukacji ma zamiar zrewidować treść podręczników szkolnych i wprowadzić do nich nauczanie o roszczeniach terytorialnych. Chodzi tu głównie o wyspy Senkaku, które są źródłem wieloletniego sporu chińsko-japońskiego.

 – Z edukacyjnego punktu widzenia, to naturalne, że Japonia chce uczyć swoje dzieci o integralne części swojego terytorium – powiedział minister edukacji Hakubun Shimomura. Wersja zatwierdzona przez Ministerstwo Edukacji wpłynie na treść zajęć historii i geografii w gimnazjach i liceach. Według niej integralnymi częściami japońskiego terytorium są wysyp znane w Japonii pod nazwą Senkaku, a w Chinach – Diaoyu, a także wyspy Takeshima, nazywane przez Koreę Południową wyspami Dokdo.  – Z  pomocą japońskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych wyjaśnimy stanowisko Japonii jej sąsiadom –  dodał Shimomura.

Zapowiedź japońskich reform w edukacji jest postrzegana jako chęć zaszczepienia patriotyzmu i nacjonalizmu w młodym pokoleniu Japończyków. Wywołała to protesty resortu spraw zagranicznych Korei Południowej i Chin. – Nie można uczyć młodego pokolenia zafałszowanej historii, wzbudzać wrogości i siać ziarna konfliktu wśród sąsiadów – skomentował rzecznik MSZ Korei Południowej Cho Tai Jung.

Na podstawie: abcnews.go.com
Opracowanie: Anna Grajewska

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Japonia chce nauczać w szkołach o roszczeniach terytorialnych Reviewed by on 1 lutego 2014 .

Japońskie Ministerstwo Edukacji ma zamiar zrewidować treść podręczników szkolnych i wprowadzić do nich nauczanie o roszczeniach terytorialnych. Chodzi tu głównie o wyspy Senkaku, które są źródłem wieloletniego sporu chińsko-japońskiego.  – Z edukacyjnego punktu widzenia, to naturalne, że Japonia chce uczyć swoje dzieci o integralne części swojego terytorium – powiedział minister edukacji Hakubun Shimomura. Wersja zatwierdzona przez Ministerstwo Edukacji wpłynie na

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź