Japonia news

Japonia: Byli urzędnicy amerykańskich organów regulacyjnych pracowali dla Toyoty

Logo NHTSA

Logo NHTSA

Byli pracownicy amerykańskich organów regulacyjnych, wynajęci przez Toyotę Motor, przynajmniej w czterech przypadkach w ciągu ubiegłej dekady przyczynili się do umorzenia śledztw federalnych w sprawie niepożądanych reakcji układu przyspieszenia w samochodach produkowanych przez tę firmę.

Jak wynika z dokumentów sądowych, Christopher Tinto i jego podwładny, Christopher Santucci, skutecznie nakłaniali Krajowy Urząd ds. Bezpieczeństwa Drogowego (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) do zakończenia śledztw.

Obaj przeszli do Toyoty bezpośrednio po zakończeniu pracy w NHTSA.

Wszyscy producenci samochodów zatrudniają ludzi odpowiedzialnych za relacje NHTSA, jednak prawdopodobnie tylko w przypadku Toyoty byli to jej byli pracownicy.

Istnienie powiązań między Toyotą a NHTSA może dolać oliwy do ognia wobec nasilającego się krytyki tego, jak potraktowały one kwestię defektów w samochodach tej pierwszej, które łączone są z 19 śmierciami pasażerów w latach 2004/09. Sprawą mają się zająć trzy komisje Kongresu Stanów Zjednoczonych.

W łonie NHTSA toczą się obecnie trzy śledztwa dotyczące Toyoty, urząd monitoruje również dwa procesy wycofywania z rynku produktów Toyoty w związku z niespełnianiem wymogów bezpieczeństwa.

Rzeczniczka Toyoty, Martha Voss, stwierdziła, że Santucci i Tinto nie skomentują tych doniesień.

Byli pracownicy organów regulacyjnych niższej rangi, tacy jak Tinto i Santucci, nie mają obowiązku odczekania określonego czasu przed podjęciem pracy w przedsiębiorstwach, które przedtem nadzorowali, twierdzi były pracownik NHTSA i mentor Tinto, Allan Kam.

Marta Karpińska

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Japonia: Byli urzędnicy amerykańskich organów regulacyjnych pracowali dla Toyoty Reviewed by on 14 lutego 2010 .

Byli pracownicy amerykańskich organów regulacyjnych, wynajęci przez Toyotę Motor, przynajmniej w czterech przypadkach w ciągu ubiegłej dekady przyczynili się do umorzenia śledztw federalnych w sprawie niepożądanych reakcji układu przyspieszenia w samochodach produkowanych przez tę firmę. Jak wynika z dokumentów sądowych, Christopher Tinto i jego podwładny, Christopher Santucci, skutecznie nakłaniali Krajowy Urząd ds. Bezpieczeństwa Drogowego (National

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź