Instagramowe podsumowanie roku 2016 oczami CSPA

 ›  ›  › Instagramowe podsumowanie roku 2016 oczami CSPA

Artykuły,Publicystyka

Instagramowe podsumowanie roku 2016 oczami CSPA

Rok 2016 był debiutem CSPA na Instagramie. Wystartowaliśmy w lutym stopniowo zdobywając coraz większą rzeszę obserwujących (obecnie wynosi ona ponad 1600 osób). Wśród naszych subskrybentów znajdują się zarówno polscy czytelnicy polska-azja.pl, sympatycy CSPA, pasjonaci Azji, jak i obcokrajowcy zainteresowani prezentowaną przez nas podróżniczą, azjatycką treścią.

To właśnie fotografie ze służbowych i prywatnych podróży naszych ekspertów, współpracowników i praktykantów są sercem profilu. Za pomocą zdjęć krajobrazów, lokalnego jedzenia, życia codziennego mieszkańców krajów Dalekiego Wschodu, obserwujący mają możliwość chociaż odrobinę lepiej poznać Azję.

Instagram stał się kolejnym po Facebooku, Twitterze, YouTubie (a teraz także Pintereście) kanałem służącym do komunikacji z czytelnikami. Przez cały rok informowaliśmy na nim o zbliżających się wydarzeniach związanych z CSPA, m.in. promocjach książek naszych ekspertów, debatach, wykładach i konferencjach, przedstawieniach teatralnych, spotkaniach społeczności. Zapowiadaliśmy również wystąpienia naszych ekspertów w mediach.

„Spotkania z Azją” pokazują jak wygląda nasza obecność na wielu wydarzeniach w Polsce i na świecie. W 2016 roku publikowaliśmy zdjęcia, np. z Forum Biznesowego Polska-Chiny, spotkania Silk Road Think Tank Association w Shenzhen, wydarzenia IndiaSoft w Bombaju, prelekcji w bibliotece w Opolu, wykładów na KUL i OneMBA, Shanghai Global Forum, pikniku Matsuri, targów China HomeLife Show, Przeglądu Filmowego „Świat bez wolności” czy wreszcie wizyty Przewodniczącego Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinpinga. Zamieszczane fotografie pokazują też wycinek życia CSPA w społeczności – często można tam znaleźć zdjęcia ze spotkań CSPA Community, debat z naszym udziałem czy nagrywania wypowiedzi ekspertów dla mediów.

2016 przyniósł kilka instagramowych cykli. W lipcu i sierpniu braliśmy udział w fotograficznym projekcie koordynatorki CSPA, Patrycji Pendrakowskiej, w ramach którego przez miesiąc publikowaliśmy zdjęcia z podróży do Chin. Wrzesień należał do zdjęć wyłącznie z Japonii. Listopad udostępniliśmy obserwującym. Fotografie z Dalekiego Wschodu przysłali nam subskrybenci, którzy chcieli pochwalić się swoimi wrażeniami z podróży lub życia codziennego na miejscu. Spora część zdjęć należała do obcokrajowców przyglądających się naszej pracy za pomocą mediów społecznościowych. Lepiej mogliśmy się poznać także w ramach jesiennego konkursu „Bliżej Azji”. Zamieściliśmy wówczas wszystkie zgłoszone zdjęcia.

Na rozpoczynający się właśnie 2017 rok planujemy rozwijać instagramowy profil w podobnym kierunku. Priorytetem nadal będzie ukazywanie różnych oblicz krajów Azji, dlatego fotografie naszych ekspertów i współpracowników będą znaczną częścią publikowanej treści. Oprócz tego, ukazywać się będą na bieżąco informacje na temat nadchodzących wydarzeń, które CSPA będzie organizowało, lub w którym będzie brało udział. Nie zabraknie zapewne kilku akcji tematycznych, np. miesiąca z wybranym krajem czy fotografiami obserwujących. Dużą nowością i niewątpliwym urozmaiceniem profilu będą grafiki z cytatami znanych ludzi związanych z Azją, które wprowadzą nieco refleksyjnego i motywującego charakteru, a nad którymi pracujemy. Poza tym naszym priorytetem, jak zawsze, jest zarażanie ludzi pozytywnym nastawieniem do Azji i głodem poznawania tego intrygującego kontynentu, co w przypadku Instagrama wyraża się w liczbie obserwujących oraz stopnia ich zaangażowania.

Natalia Mandrysz

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Instagramowe podsumowanie roku 2016 oczami CSPA Reviewed by on 6 stycznia 2017 .

Rok 2016 był debiutem CSPA na Instagramie. Wystartowaliśmy w lutym stopniowo zdobywając coraz większą rzeszę obserwujących (obecnie wynosi ona ponad 1600 osób). Wśród naszych subskrybentów znajdują się zarówno polscy czytelnicy polska-azja.pl, sympatycy CSPA, pasjonaci Azji, jak i obcokrajowcy zainteresowani prezentowaną przez nas podróżniczą, azjatycką treścią. To właśnie fotografie ze służbowych i prywatnych podróży naszych ekspertów,

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Pozostaw odpowiedź