Indonezja news,News

Indonezja potrzebuje zagranicznych środków, aby kontynuować program budowy infrastruktury w państwie

źródło: flickr.com

Prezydent Indonezji Joko Widodo wciąż poszukuje około 150 mld dolarów niezbędnych do sfinansowania swojego ambitnego planu rozwoju infrastrukturalnego państwa. Dotychczas rząd otrzymał dotacje na nieco ponad połowę środków potrzebnych na rozwój projektów drogowych, lotniskowych i kolejowych zaplanowanych na 327 mld dolarów. Zaledwie 15 mld pochodziło z budżetu państwa, a większość tej kwoty to wkład inwestorów prywatnych, w  dużej mierze z Chin.

Koniec boomu na rynku towarowym oraz wciąż pozostawiająca wiele do życzenia zgodność podatkowa spowodowały, że dochody Indonezji nie są tak wysokie jak szacowano. W obliczu chińskiej inicjatywy Pasa i Szlaku, Pekin realizuje szeroką strategię rozbudowy azjatyckiej infrastruktury i budowy nowych szlaków handlowych, w konsekwencji staje się więc naturalnym kandydatem, który miałby wesprzeć Dżakartę w jej projektach.

– W rzeczywistości jest tylko kilka krajów z nadwyżką w budżecie. – powiedział dyrektor programowy indonezyjskiego rządowego Komitetu ds. Przyspieszenia Rozwoju Infrastruktury Rainier Haryanto w wywiadzie udzielonym w Dżakarcie. – Stany Zjednoczone mają długi, Japończycy też mają długi, Chińczycy natomiast mają pieniądze, które mogą pożyczyć. – tłumaczył.

Ze względu na to, że największa gospodarka Azji Południowo-Wschodniej wciąż walczy o państwowe przychody, rząd Joko opiera się w dużej mierze na sektorze prywatnym. Szacuje się, że indonezyjskie władze będą mogły wygospodarować jedynie 25 mld dolarów na wsparcie projektów infrastrukturalnych w kraju.

– Robią duże postępy i rozwijają się z rozmachem, biorąc pod uwagę stosunkowo powolny start – powiedział Euben Paracuelles, starszy ekonomista z południowo-wschodniej Azji w Nomura Holdings w Singapurze. – Fakt, że budżet rządowy ma niższy wkład, odzwierciedla kryteria, które wykorzystali do określenia tych projektów, w tym możliwość skorzystania przez sektor prywatny. – dodał.

Według danych Banku Światowego, aby wyrównać przepaść infrastrukturalną pomiędzy Indonezją a innymi gospodarkami wschodzącymi, Dżakarta musiałaby doinwestować jeszcze 1,5 biliona dolarów. Brak dobrych dróg i korytarzy transportowych na całym archipelagu, liczącym ponad 17 tysięcy wysp, zwiększa bariery logistyczne i koszty prowadzenia biznesu.

 

Na podstawie: straitstimes.com

Opracowanie: Aleksandra Olejnik

Udostępnij:
  • 6
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    6
    Udostępnienia
Indonezja potrzebuje zagranicznych środków, aby kontynuować program budowy infrastruktury w państwie Reviewed by on 30 stycznia 2018 .

Prezydent Indonezji Joko Widodo wciąż poszukuje około 150 mld dolarów niezbędnych do sfinansowania swojego ambitnego planu rozwoju infrastrukturalnego państwa. Dotychczas rząd otrzymał dotacje na nieco ponad połowę środków potrzebnych na rozwój projektów drogowych, lotniskowych i kolejowych zaplanowanych na 327 mld dolarów. Zaledwie 15 mld pochodziło z budżetu państwa, a większość tej kwoty to wkład inwestorów

Udostępnij:
  • 6
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    6
    Udostępnienia

O AUTORZE /

Pozostaw odpowiedź