Inne-news,Wydarzenia i zapowiedzi

Euro dobrą promocją Polski w Azji, Facebook tętni życiem – wyniki czerwcowych ankiet CSPA

Szanowni Państwo,

W czerwcu opublikowaliśmy dwie kolejne ankiety. Pierwsza z nich stawiała pytanie, z czego wynika większa aktywność czytelników portalu na Facebooku niż na stronie polska-azja.pl. Większość z Was uznała, że jest ona wynikiem tego, że na ogół internauci mają tam większą skłonność do pozostawiania komentarzy, niż na tradycyjnych portalach. Także wiele, bo 20% uzyskała odpowiedź wskazująca, że wzmożona aktywność na Facebooku to jedynie tymczasowy trend, który po pewnym czasie się odwróci, ustępując miejsca portalowi. Kolejne 20% głosujących szuka przyczyny w Facebookowych czytelnikach portalu, którzy są zwyczajnie „aktywniejsi”, aniżeli ci korzystający jedynie z portalu. Z kolei 16% głosujących uzależnia dalszy rozwój omawianego zjawiska z przyszłością Facebooka.

Druga ankieta poruszała kwestię skuteczności Euro 2012 w zmienianiu wizerunku Polski w krajach azjatyckich. Aż 33% uznało, że mistrzostwa będą dobrą formą promocji Polski i Ukrainy, i dużo osób dowie się więcej o gospodarzach imprezy. Kolejne 26% było mniej optymistyczne i zakładało dobrą promocję Polski, ale tylko w państwach, gdzie football jest dość popularny, czyli np. w Japonii. Dalsze 17% uznało, że jeśli impreza przyczyni się do szerzenia pozytywnego wizerunku naszego kraju, to tylko przypadkiem, gdyż nie obrano żadnej konkretnej strategii promocyjnej Polski w Azji. 14% głowów poparło zaś tezę, że Euro niewiele wniesie w promocję Polski, gdyż nasz kraj zasadniczo nie promuję się w Azji, a azjatyccy dziennikarze sami z siebie nie będą go przecież promować.

O tym, jak w rezultacie wyglądała promocja Polski za granicą (w tym w poszczególnych państwach azjatyckich) można przeczytać na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych-

http://www.msz.gov.pl/Swiatowe,media,o,EURO,2012,,2,lipca,2012,r.,54381.html

Szczegółowe wyniki:

Większa aktywność czytelników portalu na facebooku niż na stronie polska-azja.pl jest:

  • Konsekwencją tego, iż generalnie internauci chętniej komentują na Facebooku, niż na tradycyjnych portalach – 30%
  • Tymczasowym trendem. Wkrótce minie Facebookowa gorączka i znów najważniejszy będzie portal – 20%
  • Konsekwencją tego, iż Facebookowi czytelnicy polska-azja.pl częściej komentują i lajkują, niż czytelnicy strony – 20%
  • Zależy od przyszłości Facebooka – 16%
  • Nieunikniona, to dopiero początek przejścia w świat Facebooka – 5%
  • Przypadkiem, to nie trend, ale wynik splotu kilku okoliczności – 5%
  • Jest wynikiem świadomej strategii redakcji i od tego także zależy sytuacja w przyszłości – 4%

 

Czy Euro 2012, będzie miało wpływ na zmianę wizerunku Polski w krajach azjatyckich?

  • Tak, dużo osób dowie się w ogóle o istnieniu Polski ( i Ukrainy) – 33%
  • Tak, ale tylko w krajach które interesują się footballem (np. w Japonii), ale nie np. w Indiach – 26%
  • Tak, ale będzie to wynikiem przypadku, gdyż nie ma żadnej strategii promocyjnej Polski w Azji – 17%
  • Nie, gdyż Polska w zasadzie nie promuję się w Azji, a azjatyccy dziennikarze nie będą jej promować – 14%
  • Nie, gdyż większość widzów skupi się na oglądaniu meczów, a miejsce ich rozgrywania będzie bez znaczenia – 5%
  • Nie, gdyż w dniach 10-12 czerwca w Warszawie dojdzie do wielkiej bitwy kiboli rosyjskich i polskich, do których przyłączą się zwykli warszawiacy – 5%
  • To zależy od przebiegu mistrzostw w Polsce – 0%

 

Jeszcze raz dziękujemy za udział w ankietach i zapraszamy do udziału w ankietach lipcowych – więcej na ich temat TUTAJ.

Z serdecznymi pozdrowieniami,

CSPA

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Euro dobrą promocją Polski w Azji, Facebook tętni życiem – wyniki czerwcowych ankiet CSPA Reviewed by on 9 lipca 2012 .

Szanowni Państwo, W czerwcu opublikowaliśmy dwie kolejne ankiety. Pierwsza z nich stawiała pytanie, z czego wynika większa aktywność czytelników portalu na Facebooku niż na stronie polska-azja.pl. Większość z Was uznała, że jest ona wynikiem tego, że na ogół internauci mają tam większą skłonność do pozostawiania komentarzy, niż na tradycyjnych portalach. Także wiele, bo 20% uzyskała odpowiedź wskazująca, że wzmożona aktywność

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź