Indie news,News

Czy Indie będą miały swojego Walmarta?

Sukces LanMarka jest świadectwem dobrej koniunktury na indyjskim rynku RTV AGD

Zapoczątkowany w Kerali lokalny biznes, po sukcesie odniesionym w regionie rozpoczyna ekspansję także w Tamilnadu. LanMark, który posiada pod swoim patronatem łącznie 160 małych sklepów sprzedających towary z branży RTV – AGD, w najbliższym czasie pojawi się także w sąsiednim stanie, otwierając tam kolejnych 12 sklepów. Długoterminowe plany rozwoju obejmują całe południowe Indie.

Założona siedem lat temu firma skupiła się na rozwiazywaniu problemów, z którymi stykali się drobni przedsiębiorcy. Zaliczały się do nich: złe zarządzanie, słabe wyszkolenie personelu oraz brak doświadczenia właścicieli. „Zdaliśmy sobie sprawę, że handlarze detaliczni przegrywają z dużymi sieciami nie tylko ze względu na mniejszą skalę operacji, ale i brak profesjonalizmu. Od siedmiu lat staramy się to poprawić ten stan rzeczy”, powiedział Jerry Mathew, który jest jednym z największych udziałowców spółki.

Całkowity przychód firmy to aktualnie blisko 19 milionów dolarów, co stanowi niewielki ułamek zysków osiąganych przez liderów rynku. Jednak fakt posiadania 160 sklepów daje duże nadzieje na przyszłość.

Model funkcjonowania systemu jest prosty. Właściciele, którzy chcą przyłączyć się do sieci zachowują indywidualną własność sklepów, dzieląc się zyskami w zamian za promocję oraz dostawy części towarów. Całym marketingiem zajmuje się LanMark. Według danych spółki, w ciągu wszystkich lat działania wydała on blisko 2 miliony dolarów na sam tylko wydruk gazetek reklamujących sklepy.

Jak twierdzi dyrektor zarządzający, zajmującej się doradztwem w branży nieruchomości spółki Jones Lang LaSalle India – Shubhranshu Pani, „ Prawdopodobnie jest to pierwszy tego rodzaju eksperyment w Indiach”. Zauważył także, iż fenomenem jest sytuacja , w której firma rozwija się tak dynamicznie, działając w modelu kooperacji pomiędzy indywidualnymi przedsiębiorcami.

Źródło: The Economic Times

Opracowanie: Konrad Leszczyński

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Czy Indie będą miały swojego Walmarta? Reviewed by on 23 czerwca 2012 .

Zapoczątkowany w Kerali lokalny biznes, po sukcesie odniesionym w regionie rozpoczyna ekspansję także w Tamilnadu. LanMark, który posiada pod swoim patronatem łącznie 160 małych sklepów sprzedających towary z branży RTV – AGD, w najbliższym czasie pojawi się także w sąsiednim stanie, otwierając tam kolejnych 12 sklepów. Długoterminowe plany rozwoju obejmują całe południowe Indie. Założona siedem

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

komentarze 2

  • Tytuł artykułu zdaje się wskazywać, że chodzi o budzący ogromne emocje temat FDI a handel detaliczny.
    W Indiach jest co najmniej kilka silnych miejscowych sieci detalicznych i LanMark nie jest absolutnie pierwszą z nich. Może na swój sposób wyjątkowy jest to, że jest to organizacja zrzeszająca małe sklepy, a nie jednolita sieć.
    Niemniej temat ciekawy, ponieważ nawet miejscowe duże sklepy pojawiając się w miejskim krajobrazie potrafią wzbudzić bardzo gorące (dosłownie) emocje.

  • Po polsku nazwę stanu TN zapisujemy łącznie – Tamilnadu :)

Odpowiedz na „Wlodzimierz MadziarAnuluj pisanie odpowiedzi