Indie news

Czeska delegacja do Indii

India_gateCzeskie firmy chętnie zajmą się produkowaniem na rynek indyjski dóbr, które mogłyby być sprzedawane po lokalnych cenach – zadeklarował dziś przewodniczący senatu, Milan Stech.

Stech przyjechał do New Delhi z delegacją czeskich polityków i biznesmenów, by pogłębić gospodarczą współpracę między państwami. Delegaci zachęcają Indusów do inwestowania w Czechach. Korzystne dla inwestorów środowisko prawne przyciągnęło tam już liczne indyjskie firmy, w tym Infosys, CK Birla Group,  Hinduja Group, Ashok Leyland i Tata Tea.

Co więcej, Czesi proponują Indusom współpracę w dziedzinach takich jak wzornictwo przemysłowe, porcelana, tekstylia, biżuteria i wyroby szklane.

Ambasador Czech w Indiach, Miroslav Stasek, powiedział, że przybycie delegacji do New Delhi to „rewizyta” po zeszłorocznych odwiedzinach w Pradze wiceprezydenta Indii, Mohammada Hamida Ansariego.

We wtorek w czeskiej ambasadzie odbędzie się „wieczór czeskiego wzornictwa”. Jak powiedział Stasek, Czechy pragną „wprowadzenia i ugruntowania pozycji swoich sławnych marek na indyjskim rynku oraz wypromowania się jako producenta unikalnych wyrobów szklanych, porcelany i biżuterii”.

Wizyta potrwa do 13. maja.

Szerzej o wizycie pisze The Hindu.

Zob. też artykuł K. Iwanka: Indyjski rozwój gospodarczy a szanse dla Polski

Źródło: www.ptinews.com, www.thehindu.com

Opracowanie: Agnieszka Budyńska

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Czeska delegacja do Indii Reviewed by on 9 maja 2011 .

Czeskie firmy chętnie zajmą się produkowaniem na rynek indyjski dóbr, które mogłyby być sprzedawane po lokalnych cenach – zadeklarował dziś przewodniczący senatu, Milan Stech. Stech przyjechał do New Delhi z delegacją czeskich polityków i biznesmenów, by pogłębić gospodarczą współpracę między państwami. Delegaci zachęcają Indusów do inwestowania w Czechach. Korzystne dla inwestorów środowisko prawne przyciągnęło tam

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

komentarzy 12

  • W Indiach przegrywamy nie tylko z krajami Zachodniej Europy, ale również z wspomnianymi Czechami.

    Eksport podany przez Indyjski Departament Handlu dla Polski wyniósł w roku 387 mln $, tymczasem dla Czech 562 mln $. Dla porównania eksport 10 milionowej Belgii to 6 mld $ (wyjątkowo silne powiązania gospodarcze), a chociażby Austrii nie mającej przecież dostępu do morza 790 mln $.
    Jaki jest trend ? Zdecydowanie wzrostowy, ale dotyczy to całego regionu.
    Jeszcze w 2000 r. startowaliśmy z tego samego poziomu co Czechy (Polska 38 mln $, Czechy 39 mln $), w 2005 różnica była już ogromna (P: 90 mln $, Czechy 175 mln $). Jak możemy aspirować do przewodzenia regionowi, jeśli przegrywamy z krajami trzykrotnie mniejszymi na własnym rzekomo podwórku ?!
    Podejrzewam, że z Chinami jest jeszcze gorzej.

    Statystyki na stronie: commerce.nic.in/eidb/irgncnt.asp

  • Cóż, wojny czasem zdarza się wygrać nieudacznikom, np. gdy jest ich dużo i gdy mało szanują ludzkie życie. Natomiast w warunkach pokojowej konkurencji wygrywają kraje poważne, mające jakąś strategię, a nie te, gdzie rządzą łapówkarze, oszołomy lub zwykłe ofermy.

  • Czesi atakuja strategicznie. Rynek indyjski, zachecanie turystow Chinskich najlatwiejszymi procedurami wizowymi z calej UE do przyjazdu do Pragi. Polska narazie nie ma pojecia jak rozgrywac Azje, jak juz maja chinskie firmy w Polsce to zawsze bzdurne regulacje biora gore. Wegrzy juz dawno pozyskuja chinski kapital do siebie.

    • @JG popieram, wystarczy zobaczyć jaka jest kolejka oczekujących do konsulatu RP w Szanghaju oraz w jaki sposób nasz konsulat traktuje występujących o wizy do Polski etc.etc.
      Oprócz tego brak bezpośrednich połączeń pomiędzy Polską a Chinami .. latanie przez Amsterdam czy Frankfurt robi się uciążliwe szczególnie dla osób powyżej 40 roku życia ( na szczęście istnieją jeszcze Helsinki )
      Co do relacji z Chinami i innymi krajami Azji … wszystko jest proste jak budowa cepa … tylko, trzeba chcieć zmienić Polską politykę wobec tych krajów … i przestać zapatrywać się w UE
      Wymiana studencka to podstawa, tak samo jak wspólne projekty oraz pozyskiwanie zdolnych studentów ( tak robią Amerykanie Niemcy )

      I jeszcze na koniec pewne info dla niewtajemniczonych
      Mój kolega, który mieszka w He Fei, 28 kwietnia załatwiał paszport dla swojego syna w konsulacie w SH, okazało się, że dzień wcześniej ktoś w naszym konsulacie popełnił samobójstwo … może ktoś z was wie coś więcej ?!

      Zyggi sorry, ale Skoda to VW … :+)
      Po 2 każde piwo produkowane masowo to SHIT … a nie PIWO !!

      • Avatar jg

        Helsinki jeszcze sa OK.
        Z Pekinu do PL najszybsze i najtansze polaczenie Aeroflotu to Pekin-Moskwa-Warszawa lub swietne cenowo i dobrze skomunikowane Pekin-Kiev-Krakow/Warszawa. Przylot do Pekinu o 4:40 nie jest problemem bo procedury na lotnisku trwaja, a od 6-6:30 rano caly transport publiczny juz dziala.

        Aeroflot lata jeszcze do Guangzhou i HK, a nie wiem jak z Szanghajem.

        Bezposrednie polaczenia byly juz walkowane setki razy na forum. Zenada ze strony Polski i tyle w tym temacie.

      • Avatar Adam Izydorczyk

        @JG
        Aeroflot lata do SH .. bo wielokrotnie widziałem ich samoloty .. tylko pytanie …. bo wiem, że na długich połączeniach samoloty są OK, ale jak to wygląda na Warszawa- Moskwa .. słyszałem, że trzeba się modlić co by dolecieć …. a zdolności pilotów są porównywalne do tych z China Eastern ( więc wolę dopłacić z 700 pln i polecieć przez Helsinki !!

        I czy może ktoś wie … połączenia Praga – Hangzhou , Praga – Szanghaj czy coś lata , kto lata i za ile ?!

        pozdrawiam

      • Avatar Zyggi

        @ Adam
        Skoda to VW, ale marka czeska. Chyba lepiej, że ją sprzedali za ciężką kasę VW niż żeby skończyła jak nasz na wpół zdechła FSO.
        Co do piwa, coż to kwestia gustu. Jedno jest pewne, Pilsner Urquell ma renomę, ale co ważniejsze przynosi wielokrotnie większą kasę niż nawet najbardziej niszowe piwo, warzone przez mnichów wg starych receptur od iluś tam wieków. I o to chodzi producentom: żeby ich piwo dawało jak największy zysk.
        A propos połączeń, z tego co wiem, to tylko latają między Pragą a Pekinem, do SH są przesiadki, bodajże w Moskwie.

      • Avatar jg

        @Adam Izydorczyk
        Zlego slowa nie dam powiedziec na polaczenie Warszawa-Moskwa! Latalem na trasach Polska-Chiny tez Lufthansa, British (niestety=zgubiony bagaz, ale to u nich miedzynarodowy standard) i Finair. Najbardziej jestem zadowolony z Ruskich. Moze dlatego, ze dla mnie ma byc szybko i tanio. 8 godzin do Moskwy i dwie godzinki do Warszawy. Na poczatku tego roku skrocili nawet czas przesiadki w Moskwie.

        Lecialem w zimie i za pare miesiecy znowu Aeroflot. Znajomi lecieli przez Kiev i mowili, ze tez pelna kulturka. Kto jest z malopolski temu Kiev pasuje. Tez chyba 8+2 godziny.

      • Avatar Adam Izydorczyk

        @JG
        Thx za info następnym razem spróbuję Aeroflotem

        @Zyggi
        Co do piwa to faktycznie kwestia gustu, ale jeśli już chodzi o VW oraz Skode !!! Wszystkie ważniejsze decyzje o rozwoju oraz strategii są prowadzone z głównej siedziby w Niemczech ( Skoda to tylko marka ) nie ma już nic wspólnego z Czeską technologią etc.etc.
        Jeśli brać pod uwagę historię to stwierdzam, że Polacy budowali metro w Szanghaju bo firma Alstrom była odpowiedzialna za jedną z nitek, a jak wiadomo Alstrom od pewnego czasu jest właścicielem firmy Konstal z Chorzowa
        ( tramwaje i inne ) więc takie ogólniki tylko zamydlają faktyczny obraz …. Skoda należy do Niemców !!

      • Avatar Adam Izydorczyk

        P.S
        Dodam coś od siebie .. można w to wierzyć lub też nie !!
        Jeśli kiedykolwiek ktoś z was będzie podpisywał jakiś kontrakt z naszym bratnim południowym sąsiadem nie bazujcie na umowie dżentelmeńskiej ( wszystko wpisać w kontrakt) bo was wy…… bez mydła !!! Kilkukrotnie miałem do czynienia z Czechami i uważam ich za tak samo prawdomównych jak Jaruzelskiego czy Kiszczaka :+)

      • Avatar Zyggi

        @ Adam
        Zapomniałem, że oprócz Skoda Auto (część VW AG) jest jeszcze Skoda Holding, która wytwarza lokomotywy, składy metra, tramwaje, trolejbusy, obrabiarki. Z kolei południowokoreański Doosan wykupił dział elektrotechniczny Skody wytwarzający m.in. turbiny i generatory.

  • Czechy są krajem, który jak na 10 milionów ludzi ma trochę firm znanych z dobrej jakości: Skoda, Tatra, Karosa, Zetor, Barum, Aero Vodochody, Zentiva, Koh-I-Noor, Becherovka, Pilsner Urquell, Budweiser Budvar. W Aurangabadzie w Indiach jest montownia Skody. Jednym z najnowszych przykładów czeskich sukcesów jest Avast: lider w oprogramowaniu antywirusowym, wyjątkowo przyjazny dla użytkownika. Nic dziwnego, że znają go na całym świecie.

Pozostaw odpowiedź