Cykl wywiadów z wykładowcami studiów “Biznes chiński. Jak działać skutecznie w czasach Jedwabnego Szlaku” (10) – Bartosz Ziółek

 ›  ›  ›  › Cykl wywiadów z wykładowcami studiów “Biznes chiński. Jak działać skutecznie w czasach Jedwabnego Szlaku” (10) – Bartosz Ziółek

STUDIA PODYPLOMOWE,Wydarzenia i zapowiedzi,Wywiady

Cykl wywiadów z wykładowcami studiów “Biznes chiński. Jak działać skutecznie w czasach Jedwabnego Szlaku” (10) – Bartosz Ziółek

Prezentujemy Państwu wywiad z kolejnym wykładowcą studiów podyplomowych „Biznes chiński. Jak działać skutecznie w czasach Jedwabnego Szlaku”.

Ten prestiżowy kurs, organizowany w roku akademickim 2017/2018 przez Akademię Leona Koźmińskiego i Centrum Studiów Polska-Azja, będzie okazją do uzyskania praktycznej wiedzy o wielu aspektach prowadzenia biznesu z Chińczykami (w Chinach i innych krajach), a także szansą na nawiązanie wielu ciekawych kontaktów i wymiany doświadczeń, nie tylko z wybitnymi wykładowcami, ale także innymi uczestnikami zajęć.

Zapraszamy do lektury wywiadu z Bartoszem Ziółkiem*, prezesem Amber Global Consulting, absolwentem Paris Business School i przedsiębiorcą z ponad 12-letnim doświadczeniem prowadzenia biznesu w Chinach.

 

CSPA: Jakie jest Pana największe osiągnięcie, szczególnie w kontekście Chin?

Udało mi się zbudować w Kraju Środka jeden działający zespół złożony z Europejczyków i Chińczyków. Znalezienie odpowiedniego miejsca dla każdego z tych trybików łatwe nie było. Kiedy zaczynaliśmy, nie było jeszcze best practice do znalezienia w internecie. Dziś codziennie robimy coś po raz pierwszy. Codziennie popełniamy więc też błędy nowicjuszy. I pozostawanie w entuzjazmie wynikającym z bycia częścią wielkiej polskiej przygody w Chinach jest naszym największym osiągnięciem.

 

Bartosz Ziółek: Jaka jest podstawowa różnica między prowadzeniem biznesu w Polsce a w Chinach?

W Chinach ważniejsze jest nie to jaki się robi biznes, ale z kim. Ta lekcja wymaga więc od nas nauczenia się kim my jesteśmy tam. W jakimś sensie jest to lekcja redefiniowania własnego pomysłu na biznes. Naturalne skłonności do transakcyjnego podejścia i europocentryzm są wielkim ograniczeniem. Dodatkowo, Chiny to kontynent- nie kraj. Warto więc mieć tam „swoje” miejsce i zrobić wiele, by być w nim rozpoznawalnym.

 

 Czego będzie można nauczyć się na Pana kursie?

Jak nie popełnić naszych błędów. Szczególnie podczas prowadzania rozmów biznesowych i negocjacji. Jak omijać pułapki i jak szukać sprzymierzeńców. Jakie chińskie instytucje faktycznie nam pomogły, a w kontakcie z którymi warto być szczególnie uważnym. Przedmiot spotkania postaram się zawrzeć w następujących zagadnieniach:

Czego potrzebuje od Ciebie chiński konsument…? Jak usłyszeć i rozpoznać potrzeby Twoich przyszłych chińskich klientów?

  • Aktualne trendy na rynku konsumpcyjnym.
  • Dlaczego Chińczycy chcą kupować produkty importowane?
  • Jakie kategorie produktowe rozwijają się najszybciej i dlaczego?

Jak sprzedawać w praktyce? …jak prowadzić swoje rozmowy z chińskim partnerem na równych pozycjach.

  • Kto kupuje – chińskie społeczeństwo z perspektywy konsumenta.
  • Czego nie wiesz o atrakcyjności swoich produktów w Chinach?
  • Dlaczego musisz być on-line?
  • Jak nie stracić kontroli nad swoją marką?

Czy warto chronić własność intelektualną w Chinach? Jeśli tak, to jak?

Jak znaleźć partnera/inwestora w Chinach, by skomercjalizować własny wynalazek.

 

Dlaczego warto zapisać się na studia podyplomowe „Biznes chiński. Jak działać skutecznie w czasach Jedwabnego Szlaku”?

Specjalistów jest mało, a rynek rośnie bardzo szybko. Może być to pierwszy krok w stronę ciekawej kariery i wielkiej przygody.

 

Dziękuję za rozmowę.

 

Dodatkowe informacje i zapisy na studia: LINK

Jeszcze więcej o studiach: LINK

 

*Bartosz Ziółek- Prezes Amber Global Consulting, posiada ponad 12–letnie międzynarodowe doświadczenie biznesowe w zakresie rozwijania start-upów na nowych rynkach, zwłaszcza emerging markets (m.in. Chiny), tworzenia spółek prawa handlowego, wdrażania strategii business development i nowych technologii. Od 2010 jest prezesem Amber Foods International z siedzibą w Hongkongu. Spółka pod jego nadzorem powołała pierwszego polskiego operatora sieci restauracji typu premium w Chinach. Od 7 lat zarządza również Polską spółką Amber Global Consulting, zajmującą się wprowadzaniem europejskich produktów na rynki azjatyckie. Jest absolwentem Paris Business School. Posiada tytuł International Executive MBA. Obszary specjalizacji: rozwój międzynarodowych startupów, specyfika rynków wschodzących (głównie chińskiego i w regionie CEE), optymalizacja procesów biznesowych z wykorzystaniem nowych technologii.

 

W ramach kursu „Biznes chiński” Bartosz Ziółek poprowadzi 2 bloki zajęć: „Sztuka negocjacji i komunikacji w chińskim biznesie” oraz „Start-upy w Chinach”

 

Serdecznie Zapraszamy!

 

 

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Cykl wywiadów z wykładowcami studiów “Biznes chiński. Jak działać skutecznie w czasach Jedwabnego Szlaku” (10) – Bartosz Ziółek Reviewed by on 18 września 2017 .

Prezentujemy Państwu wywiad z kolejnym wykładowcą studiów podyplomowych „Biznes chiński. Jak działać skutecznie w czasach Jedwabnego Szlaku”. Ten prestiżowy kurs, organizowany w roku akademickim 2017/2018 przez Akademię Leona Koźmińskiego i Centrum Studiów Polska-Azja, będzie okazją do uzyskania praktycznej wiedzy o wielu aspektach prowadzenia biznesu z Chińczykami (w Chinach i innych krajach), a także szansą na

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

KOMENTARZE: 1

  • Bartek deklaruje że ukończył A,E,Poznan i tajemnicza uczelnie we Francji chyba z Kwaśniewskim bronili. N.B.A każdy kończy jak zapłaci.Co do Chin to wie tyle co mu powiedzą bo Chińskiego nie zna.Szkoda czasu na słuchanie.

Pozostaw odpowiedź