Dyrektor Krajowej Administracji do spraw Handlu i Przemysłu Zhang Mao podkreślił, że Chiny wzmocnią ochronę konsumenta, uregulować handel w Internecie i egzekwowanie swoich praw w wirtualnej przestrzeni. Pomysł pojawił się jako odpowiedź na ciągły rozwój platform internetowych, za pomocą których można zrobić zakupy.
W 2013 roku Chiny zastąpiły USA w kategorii największego sprzedawcy detalicznego w Internecie. Podczas ostatniego Dnia Singla, który przypada 11 listopada, wartość zakupów dokonanych przez klientów Alibaba Group wyniosła 120,7 mld juanów.
Według analityków do 2020 roku 50% zakupów robionych przez Chińczyków będzie dokonywana za pośrednictwem Internetu.
Wraz z rozwojem platform internetowych pojawiło się też niechlubne grono nieuczciwych przedsiębiorców, którzy na przykład oferują klientom nieistniejące zniżki. Takie zabiegi nie tylko są niekorzystne dla gospodarki, ale również godzą w chińskie prawo i konsumentów.
Od sierpnia do września 2016 roku do instytucji spłynęło 158 100 skarg, co dało 17,6% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Na podstawie: http://bj.people.com.cn/n2/2017/0306/c233086-29805831.html
Katarzyna Hajduk
Pozostaw odpowiedź