Chińska firma technologiczna Xiaomi stała się najcenniejszym młodym start-upem na świecie tylko w cztery lata od jej założenia.
Xiaomi jest obecnie wart 45 miliardów dolarów, zaś numerem dwa na liście najcenniejszych start-upów jest aplikacja Uber, która pomaga w rezerwowaniu taksówek i jest warta 40 miliardów dolarów. Xiaomi jest również trzecim co do wielkości po Samsungu i Apple producentem nowoczesnych telefonów komórkowych. Inwestorzy Xiaomi to m.in. fundusze inwestycyjne All-Starts Investment, DST Global, Hopu Investment Managaement i Yunfeng Capital. Firma planuje premierę swojego nowego flagowego produktu na styczeń 2015.
Główną strategią biznesową Xiaomi do tego czasu była produkcja tanich smartfonów na rynek chiński, które konkurowały z produktami Samsunga. W tym roku Xiaomi stał się największym dostawcą telefonów komórkowych w Państwie Środka.
Rozwój firmy nie został spowolniony przez kłopoty prawne dotyczące rzekomego łamania praw własności intelektualnej w Indiach przez Xiaomi. Szwedka firma Ericsson oskarżyła chiński start-up o złamanie prawa patentowego, co zaskutkowało zatrzymaniem sprzedaży telefonów Xiaomi w Indiach.
Pekińska firma planuje osiągnąć w tym roku wynik sprzedaży wynoszący 60 milionów telefonów. W tamtym roku Xiaomi zdołał sprzedać 20 milionów smartfonów.
Na podstawie: bbc.com
Opracowanie: Alicja Bachulska
Pozostaw odpowiedź