Chiny news

Chiny: Status społeczny nauczycieli obniża się wraz z płacami

źródło: commons.wikimedia.org

źródło: commons.wikimedia.org

Według najnowszego sondażu opublikowanego przez qq.com z okazji Dnia Nauczyciela (10.09) chińscy nauczyciele nie otrzymują wynagrodzeń odzwierciedlających ich nakład pracy i ponoszoną odpowiedzialność.

Badaniami objęto grupę 400 tysięcy nauczycieli uniwersyteckich, licealnych, szkół podstawowych oraz przedszkoli. Wyniki pokazują, że ponad 80 procent nauczycieli czuje, że ich praca jest “stresująca” lub “bardzo stresująca”.

Co więcej, ponad 60 procent nauczycieli zarabia pomiędzy 1000 a 3000 juanów miesięcznie. Płace te są niższe od obecnej średniej krajowej (600 dolarów), co sprawia, że 90 procent badanych jest zaniepokojona wysokością swoich wynagrodzeń i ich stosunkiem do nakładu pracy.

Chińscy nauczyciele, tradycyjnie zwani również “architektami dusz”, przez wieki cieszyli się wysoką pozycją społeczną i prestiżem. Wyniki badań wskazują, że komercjalizacja nauki, która trwa w Chinach od kilkudziesięciu lat, może mieć negatywny wpływ na społeczne postrzeganie pedagogów i ich status.

Na podstawie: chinadaily.com.cn

Opracowanie: Alicja Bachulska

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Chiny: Status społeczny nauczycieli obniża się wraz z płacami Reviewed by on 13 września 2014 .

Według najnowszego sondażu opublikowanego przez qq.com z okazji Dnia Nauczyciela (10.09) chińscy nauczyciele nie otrzymują wynagrodzeń odzwierciedlających ich nakład pracy i ponoszoną odpowiedzialność. Badaniami objęto grupę 400 tysięcy nauczycieli uniwersyteckich, licealnych, szkół podstawowych oraz przedszkoli. Wyniki pokazują, że ponad 80 procent nauczycieli czuje, że ich praca jest “stresująca” lub “bardzo stresująca”. Co więcej, ponad 60

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź