Chiny news

Chiny: Nowe podręczniki kładą nacisk na tradycję

źródło: commons.wikimedia.org

źródło: commons.wikimedia.org

Nowa seria podręczników dla chińskich szkół podstawowych i średnich została właśnie wprowadzona do jednostek edukacyjnych w 25 prowincjach. Książki mają zostać przetestowane podczas specjalnego okresu próbnego.

Podręczniki przygotowane przez Centrum Kultury Tradycyjnej skupiają się na szerzeniu wiedzy o chińskim dziedzictwie narodowym, a w szczególności o dziełach literatury takich jak „Analekty” Konfucjusza czy „Sztuka Wojny” Sun Zi. Książki mają rozbudzić ciekawość młodych Chińczyków i nauczyć ich szacunku do tradycyjnych wartości przedstawionych w klasycznych konfucjańskich dziełach. Podręczniki są dostosowane do lokalnych wymagań poszczególnych regionów Państwa Środka, np. pekińskie wydanie zawiera rozdział o historycznej architekturze stolicy, czyli sławnych „hutongach”. Co więcej, uczniowie dowiedzą się więcej na tematy takie jak chińska medycyna tradycyjna czy lokalne wierzenia.

Wydanie nowego podręcznika ma związek ze strategią Pekinu mającą na celu propagowanie tradycyjnych chińskich wartości wśród młodych ludzi. Rząd uważa, że uczniowie powinni w pełni wykorzystywać „potencjał edukacyjny leżący w tradycyjnej kulturze”.

Jest to pierwszy raz, kiedy ustandaryzowany podręcznik do nauki kultury i historii Chin będzie użyty w całym kraju. 

Na podstawie: chinadaily.com.cn

Opracowanie: Alicja Bachulska

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Chiny: Nowe podręczniki kładą nacisk na tradycję Reviewed by on 7 stycznia 2015 .

Nowa seria podręczników dla chińskich szkół podstawowych i średnich została właśnie wprowadzona do jednostek edukacyjnych w 25 prowincjach. Książki mają zostać przetestowane podczas specjalnego okresu próbnego. Podręczniki przygotowane przez Centrum Kultury Tradycyjnej skupiają się na szerzeniu wiedzy o chińskim dziedzictwie narodowym, a w szczególności o dziełach literatury takich jak „Analekty” Konfucjusza czy „Sztuka Wojny” Sun

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź