Chiny news

Chiny: Nadchodzi era przystępnego luksusu?

Podczas gdy tradycyjne marki luksusowe tracą w Chinach popularność, coraz większą sprzedaż odnotowują firmy oferujące “przystępne produkty luksusowe”: produkty rozpoznawalnej marki, wysokiej jakości, ale o niższej cenie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADuża liczba konsumentów nie wykazuje już zainteresowania drogimi produktami luksusowymi, popularność zdobywają raczej towary o wysokiej jakości, ale niskiej, przystępnej cenie. Jak pokazuje raport przeprowadzony przez Euromonitor, w 2013 r. zwłaszcza Chiny stały się dobrym rynkiem zbytu dla przystępnych produktów luksusowych. Była to duża zachęta dla wielu firm zagranicznych mających w ofercie podobne marki, np. Furla i Kate Spade. Przedsiębiorstwa te aktywnie poszukują partnerów biznesowych i mają w planie intensywną sprzedaż na rynku chińskim.

Według Zhou Ting z Fortune Charakter Institute badania nad stylem życia majętnych chińskim konsumentów pokazują, że odczuwają oni już przesyt tradycyjnymi produktami luksusowymi i poszukują nowych sposobów zaspokojenia swoich zróżnicowanych potrzeb. Dlatego też uwielbiane niegdyś marki nie cieszą się już takim zainteresowaniem.

Guo Fanli, manager CIConsulting, firmy zajmującej się doradztwem na temat rynku chińskiego uważa, że popularność przystępnych produktów luksusowych wywodzi się z aspiracji konsumentów o średnim i niskim dochodzie, którzy chętnie kupują produkty znanych zachodnich marek w niezbyt wysokich cenach.

Chen Rui z firmy konsultingowej Adfaith mówi, że grupa docelowa wyrażająca zapotrzebowanie na produkty luksusowe przesunęła się z elit społecznych ma klasę średnią, a więc sektor luksusowy będzie rósł wraz z nią. Inni badacze uważają jednak, że lojalność nabywcy względem marki o przystępnym poziomie cen produktów jest znacznie niższa niż wobec tradycyjnych marek luksusowych. Co za tym idzie, przyszłość tego typu produktów na rynku chińskim jest niepewna. – Trwałość wzrostu rynku przystępnych dóbr luksusowych nie wydaje mi się zbyt pewna – mówi Zhou Ting. – W ciągu następnych 2-3, może 5 lat nastąpi szybki wzrost, ale w perspektywie długookresowej biznes ten nie będzie zbyt opłacalny – dodaje.

Na podstawie: chinadaily.com.cn
Opracowanie: Aleksandra Woźniak

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Chiny: Nadchodzi era przystępnego luksusu? Reviewed by on 21 stycznia 2014 .

Podczas gdy tradycyjne marki luksusowe tracą w Chinach popularność, coraz większą sprzedaż odnotowują firmy oferujące “przystępne produkty luksusowe”: produkty rozpoznawalnej marki, wysokiej jakości, ale o niższej cenie. Duża liczba konsumentów nie wykazuje już zainteresowania drogimi produktami luksusowymi, popularność zdobywają raczej towary o wysokiej jakości, ale niskiej, przystępnej cenie. Jak pokazuje raport przeprowadzony przez Euromonitor, w

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź