Chiny news

Chińskie antywalentynki podbijają rynek e-commerce

źódło: commons.wikimedia.org

Święto singli (光棍节) zostało zapoczątkowane przez grupę studentów z Nankinu na początku lat dziewięćdziesiątych. Początkowo miało być humorystyczną odpowiedzią na walentynki, jednak z biegiem lat przekształciło się w międzynarodowy festiwal konsumpcjonizmu.

Obecnie dzień 11.11 obchodzony jest także w Tajwanie, Singapurze, Japonii, czy Australii i stał się dniem, w którym realizowana jest największa liczba zakupów internetowych na świecie (dziesięciokrotnie przewyższając amerykański cyberponiedziałek i czarny piątek). W tym roku ma paść kolejny rekord. Wciągu pierwszych siedmiu minut po północy single zrobili zakupy na 10 mld yuanów (1,5 mld dolarów).

Na gali zorganizowanej w Shenzhen przez Alibabę (chiński koncern internetowy), na której odliczano czas do nadejścia święta, podobnie jak odlicza się czas do nadejścia Nowego Roku, wystąpili David Beckham, Kobe Bryant i Scarlett Jaohansson, zachęcając ponad 170 mln singli do składania 2000 zamówień na sekundę.

Na podstawie: people.cn, atimes.com

Opracowanie: Michał Uszpolewicz

Udostępnij:
  • 14
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    14
    Udostępnienia
Chińskie antywalentynki podbijają rynek e-commerce Reviewed by on 11 listopada 2016 .

Święto singli (光棍节) zostało zapoczątkowane przez grupę studentów z Nankinu na początku lat dziewięćdziesiątych. Początkowo miało być humorystyczną odpowiedzią na walentynki, jednak z biegiem lat przekształciło się w międzynarodowy festiwal konsumpcjonizmu. Obecnie dzień 11.11 obchodzony jest także w Tajwanie, Singapurze, Japonii, czy Australii i stał się dniem, w którym realizowana jest największa liczba zakupów internetowych

Udostępnij:
  • 14
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    14
    Udostępnienia

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź