Chiny news,News

Chiński producent aut otworzy fabrykę w UE

W przyszłym roku chiński producent samochodów otworzy fabrykę w Unii Europejskiej – informuje we wtorek niemiecka gazeta „Frankfurter Allgemeine Zeitung”.
„Nasza montownia w Bułgarii ruszy w lutym” – powiedział  dziennikowi dyrektor marketingu prywatnej firmy Great Wall (Wielki Mur) Wang Shihui, na wystawie samochodowej w Kantonie. „Fabryka jest już praktycznie gotowa” – dodał.

Samochody montowane będą z dostarczonych z Chin części i podzespołów w miejscowości Łowecz z przeznaczeniem na rynki Bułgarii i innych krajów, m.in. Rumunii i Turcji. Plany na rok 2012 przewidują sprzedaż ok. 8 tys. pojazdów.

Firma Great Wall ma dalekosiężne plany. „W 2015 roku chcemy być obecni w Szwecji i Norwegii, potem także w Wielkiej Brytanii” – podkreślił Wang.

„FAZ” pisze, że samochody osobowe, dostawcze i terenowe (SUV)  /  modele Voleex, Hover i Wingle –  kosztować będą w Europie od 8 tys. do 22 tys. EUR.

Wang poinformował również, że jego firma  notowan jest na giełdach w Hongkongu i Szanghaju, eksportuje  pojazdy do stu krajów. W tym roku Great Wall sprzeda za granicą 80 tys. pojazdów, o 40 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Jedna czwarta eksportowanych pojazdów trafia do Rosji, dużymi odbiorcami są też Australia, Chiny i RPA.

 
źródło Frankfurter Allgemeine Zeitung, PAP
Katarzyna Fryc
Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Chiński producent aut otworzy fabrykę w UE Reviewed by on 23 listopada 2011 .

W przyszłym roku chiński producent samochodów otworzy fabrykę w Unii Europejskiej – informuje we wtorek niemiecka gazeta „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. „Nasza montownia w Bułgarii ruszy w lutym” – powiedział  dziennikowi dyrektor marketingu prywatnej firmy Great Wall (Wielki Mur) Wang Shihui, na wystawie samochodowej w Kantonie. „Fabryka jest już praktycznie gotowa” – dodał. Samochody montowane będą z dostarczonych

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

KOMENTARZE: 1

  • Najuboższy kraj UE, w którym bezrobocie wynosi 11%, a płaca minimalna to ok. 1/2 polskiej to wybór, na którym powinny skorzystac obie strony. Co do chińskich planów ekspansji, obecna dekada może byc decydująca dla producentów z Kraju Środka. Pracując nad jakością oraz zdobywaniem kolejnych rynków mają duże szanse powtórzyc sukces firm japońskich i południowokoreańskich. Jeśli jednak pokpią sprawy rozwoju i quality control, to może utrwalic się wizerunek chińskich aut jako masowo wytwarzanej tandety.

Pozostaw odpowiedź