Chiny news

Chiński liniowiec dwukrotnie większy od Titanica wypłynie w pierwszy rejs w 2020 roku

źródło: en.wikipedia.org

źródło: en.wikipedia.org

Pierwszy zbudowany w Chinach luksusowy liniowiec, który ma być dwa razy większy niż słynny Titanic, powstanie do 2020 roku w jednej ze stoczni w Szanghaju.

The China State Shipbuilding (CSSC), największa w Chinach firma z branży stoczniowej, utworzy spółkę joint venture o wartości 2,6 mld funtów z brytyjską Carnival Corporation, największym na świecie armatorem statków wycieczkowych. Umowa, która przewiduje stworzenie nowej marki linii wycieczkowych, wesprze rozwój sektora luksusowych liniowców. Partnerem spółki będzie także China Investment Corp (CIC), największy na świecie państwowy fundusz inwestycyjny. CSSC i CIC staną się właścicielami 60 procent udziałów spółki, natomiast Carnival wejdzie w posiadanie 40 procent.

Spółka zamówi około 5 statków, krórych wykonaniem zajmie się Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company, odział CSSC. Wyporność statków będzie miała blisko 130 tys., czyli dwukrotnie przekroczy wyporność Titanica. Liniowce będą mierzyć ponad 300 metrów i pomieszczą 5 tys. pasażerów.

Według doniesień strony Caixin.com, Waigaoqiao Shipbuilding najprawdopodobniej zacznie budowę statków w przyszłym roku, natomiast zakończy prace w 2020 roku.

Na podstawie: scmp.com

Opracowanie: Kamila Stasiak

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Chiński liniowiec dwukrotnie większy od Titanica wypłynie w pierwszy rejs w 2020 roku Reviewed by on 26 października 2015 .

Pierwszy zbudowany w Chinach luksusowy liniowiec, który ma być dwa razy większy niż słynny Titanic, powstanie do 2020 roku w jednej ze stoczni w Szanghaju. The China State Shipbuilding (CSSC), największa w Chinach firma z branży stoczniowej, utworzy spółkę joint venture o wartości 2,6 mld funtów z brytyjską Carnival Corporation, największym na świecie armatorem statków

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

KOMENTARZE: 1

  • Kiedy w latach 90-tych pracowałem w Centromorze, to wydarzeniem w prasie okretowej był fakt, że w Chinach budowano jakiś większy statek.
    Jeszcze na pocżątku XIX w budowaliśmy sekcje właśnie wielkie cruise linery do Niemiec. Nie wiem ile takich wycieczkowców buduje jeszcze dziś Europa, ale obawiam się, ze i tu oddajemy pole.
    Jest to też poważne ostrzeżenie dla Polski. Nie mozemy być wiecznie zapleczem produkcyjnym dla Niemiec. Sekcje okretowe do Niemiec, Wielkiej Brytanii jeszcze opłąca się wozić, ale do Chin na pewno już nie.

Odpowiedz na „Wlodzimierz MadziarAnuluj pisanie odpowiedzi