Birma news

Birmańskie partie polityczne potępiają eskalację przemocy

Źródło: flickr.com

Źródło: flickr.com

Podczas obrad nad nowelizacją wywołującej społeczne protesty ustawy edukacyjnej przedstawiciele birmańskich partii politycznych wezwali do zaprzestania stosowania przemocy.

Politycy opozycyjnych i rządowych partii birmańskich oraz członkowie komisji zajmującej się nowelizacją z ramienia wyższej izby parlamentu doszli do porozumienia, które ponownie zezwala na tworzenie studenckich związków oraz potępia eskalację przemocy, jakiej dopuściły się w ostatnich dniach birmańskie służby porządkowe.

Większość partyjnych reprezentantów była zgodna, że przypadki użycia siły wobec uczestników studenckiego marszu protestacyjnego, obecnie przebywających w mieście Letpadan, nie mogą się powtórzyć.

– Edukacja jest kluczowa dla ducha kraju i jego rozwoju. Szkolnictwo wyższe odgrywa istotną rolę w utrzymywaniu niezależności i narodowego bezpieczeństwa. Dlatego też nakreślenie prawa, które będzie służyć narodowi przez długi czas i odniesie się do wszystkich aspektów, musi potrwać. Jeśli postawimy na zbyt dużą kontrolę centralną, rozwój może zostać opóźniony, lecz jeśli postawimy nacisk wyłącznie na wolność, wszystko może rozejść się w szwach – stwierdził Aung Myo Khine, sekretarz generalny Ludowej Partii Chłopów i Robotników.

Na podstawie: elevenmyanmar.com

Opracowanie: Krzysztof Kotlarski

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Birmańskie partie polityczne potępiają eskalację przemocy Reviewed by on 8 marca 2015 .

Podczas obrad nad nowelizacją wywołującej społeczne protesty ustawy edukacyjnej przedstawiciele birmańskich partii politycznych wezwali do zaprzestania stosowania przemocy. Politycy opozycyjnych i rządowych partii birmańskich oraz członkowie komisji zajmującej się nowelizacją z ramienia wyższej izby parlamentu doszli do porozumienia, które ponownie zezwala na tworzenie studenckich związków oraz potępia eskalację przemocy, jakiej dopuściły się w ostatnich dniach

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Pozostaw odpowiedź