Indie news,News

Ambitne plany ekspansji Fiata w Indiach

Włoski producent samochodów Fiat  planuje otworzyć 80-100 salonów w 35 indyjskich miastach w ciągu następnych 2- 3 lat. Istniejąca obecnie sieć 178 salonów prowadzonych  w 129 miastach przy współpracy z Tata Motors ma z czasem stać się cześcią projektu. Ponadto firma, dąży do dwukrotnego  powiększenia swoich udziałów w miejscowym rynku.

„Stworzenie niezależnej sieci sprzedaży będzie ważnym krokiem dla naszej firmy. Pozwoli to na zwiększenie zysków , a w połączeniu z odpowiednią strategią biznesową, może to dać naprawdę dobre rezultaty”, powiedział Enrico Anatasio, członek ścisłego kierownictwa firmy.

W 2011 roku Fiat sprzedał w Indiach zaledwie 18 tysięcy samochodów, co daje przy całkowitej sprzedaży nowych samochodów osobowych w kraju  na poziomie ponad 2 milionów  udział w rynku w okolicach 0.7%.

Co ma na celu poprawę wizerunku firmy firma otworzyła ostatnio w Punie drugie centrum ekspozycji swoich samochodów.Fiat planuje wraz ze swoim partnerem biznesowym Chryslerem rozpocząć współprace, która ma zaowocować w najbliższych latach, włączeniem do sprzedawanych w salonach samochodów marek takich jak Jeep.

„ Nie musimy włączać wszystkich modeli do sprzedaży w Indiach, ale rozważymy pewne możliwości. W nadchodzących miesiącach będzie miał miejsce okres przejściowy kiedy istniejąca obecnie sieć sprzedaży będzie istnieć obok stopniowo otwieranych nowych salonów”, powiedział Anastasio.

Fiat India stara się o przejęcie 40 salonów należących obecnie do Tata Motors, w celu otworzenia niezależnych przesięwzięć. Jak dotąd firma uzyskała potwierdzenie odnośnie zainteresowania transakcją od właścicieli 23 salonów.

Decyzja włoskiej firmy oznacza zakończenie współpracy w dziedzinie sprzedaży z Tata Motors. Nie oznacza to jednak zrezygnowania ze wspólnie realizowanej produkcji.

Źródło: Economic Times

Opracowanie: Konrad Leszczyński

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ambitne plany ekspansji Fiata w Indiach Reviewed by on 20 maja 2012 .

Włoski producent samochodów Fiat  planuje otworzyć 80-100 salonów w 35 indyjskich miastach w ciągu następnych 2- 3 lat. Istniejąca obecnie sieć 178 salonów prowadzonych  w 129 miastach przy współpracy z Tata Motors ma z czasem stać się cześcią projektu. Ponadto firma, dąży do dwukrotnego  powiększenia swoich udziałów w miejscowym rynku. „Stworzenie niezależnej sieci sprzedaży będzie

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź