Artykuły,Publicystyka

A. Radziwiłł: 11 Listopada, Dzień Należący do Alibaba Group.

Autor, Antoni Radziwiłł, od kilku lat pracuje w chińskiej firmie inwestycyjnej. Razem z Bohan.pl, jest współautorem pierwszego w Polsce polsko-chińskiego i chińsko-polskego słownika biznesowego. Na stałe mieszka w Pekinie.

Mimo, że legendarny „11.11” przypada pojutrze, Alibaba Group, zaczęła przygotowania do swojego corocznego, największego jednodniowego festiwalu internetowej sprzedaży na świecie już dwa tygodnie temu.

Na szczycie e-commerce w Hangzhou (miasto gdzie Alibaba Group ma swoją siedzibę), Daniel Zhang – CEO, ujawnił niektóre z kluczowych inicjatyw, które będą towarzyszyły w nadchodzącym internetowym festiwalu. Zhang powiedział, że oprócz zmiany nazwy (nazwa zostanie zmieniona na „Festiwal globalnych zakupów”), zarząd chciałby aby dzień 11.11 stał się międzynarodowym internetowym festiwalem sprzedaży, z udziałem kupców na całym świecie.

Nie jest tajemnicą, że Alibaba Group zawsze chciała poszerzać swoje wpływy w światowym biznesie online. Globalizacja i międzynarodowa ekspansja jest w tym roku priorytetem. Daniel Zhang podkreślił, że Tmall oraz Tmall Global w ostatnich miesiącach, przyciągnęły wielu największych detalistów zagranicznych. Alibaba Group (mająca ponad 22 tysiące pracowników) ściśle współpracuje z międzynarodowymi markami, rządami, związkami zawodowymi oraz globalnymi detalistami, aby tegoroczny festiwal zakupów stała się bramą dla nowych marek i firm próbujących wejść na chiński rynek „Alibaby”, docierając do 367 milionów aktywnych użytkowników (w Polsce to ponad 1.3 miliona użytkowników).

Źródło: flickr.com

Źródło: flickr.com

W przeddzień sprzedaży (10 listopada), Alibaba planuje zacząć uroczyste odliczanie, które ma być transmitowane na żywo w Chinach. „Show”, na którym mają być obecne znane osobistości, będzie wyreżyserowane przez wielokrotnie nagradzanego chińskiego reżysera, Feng Xiao Gang.

W ubiegłym roku festiwal zakupów wygenerował 9.3 miliarda USD w objętości towarów brutto (GMV), przekraczając wyniki sprzedaży z „Czarnego Piątku” i „Cyber ​Poniedziałku” (amerykańskie festiwale zakupów). Alibaba Group ma również dwa rekordy Guiness’a, jeden za sprzedaż „największej ilości telefonów komórkowych w okresie 24 godzin”. Sprzedano wtedy dokładnie 1 894 867 telefonów komórkowych. Drugi natomiast za „największą sprzedaż detaliczną online, w ciągu 24 godzin”.

W 2014 roku Alibaba uruchomiła opcję O2O (Online-to-Offline), czyli integrację tradycyjnych sklepów (offiline) z rynkiem internetowym. Sprzedaż i marketing odbywa się w dużej mierze za pośrednictwem aplikacji mobilnych, które były i będą jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży podczas festiwalu zakupów 11.11 2015 roku. Warto dodać, że niedawno Alibaba Group zainwestowała 4.63 miliardów USD w chińską sieć detaliczną z produktami elektroniki, Suning Commerce Group. Alibaba posiada również udziały w sieci domów towarowych Intime Retail Group oraz w czołowym producencie elektroniki i sprzętu AGD, Haier.

Alibaba Group od jakiegoś już czasu głosi, że globalizacja i O2O są podstawą strategią firmy. Podczas tegorocznego festiwalu, prawie 100 000 sklepów, typu Suning lub Intime, będą współpracować z Jack’iem Ma w zakresie marketingu, zarządzania klientami, sprzedażą, logistyką, a także w innych obszarach, dzięki czemu klienci będą mogli kupić produkty po promocyjnych cenach zarówno offline jak i online (również znane marki takie jak Costco, Disney, LG, Fisher-Price, Lego, MetroAG, Sainsbury etc.).

Warto jeszcze wspomnieć, że co roku pracownicy w Alibaba Group zakładają się o to, czy „Dzień Singla” pobije ubiegłoroczną sprzedaż. Kto poda najbardziej zbliżoną liczbę do nowego rekordu sprzedaży, wygrywa okrągłą sumkę Juanów. Spekulanci już mówią, że po szalonym dniu 11 listopada, akcje Alibaba Group – która notowana jest na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – powinny znacznie wzrosnąć (w okresie od lipca do września 2015 roku, firma odnotowała 32% wzrost przychodów).

Na końcu przypomnijmy historię dnia 11.11. W Polsce i Angoli to święto dnia niepodległości,  w Chinach „Dzień Singla”, czyli setki promocji, ciekawych ofert, wyprzedaży i szaleństwa zakupów w internecie. Co roku 11 listopada, wszystkie media na świecie rozpisują się o Alibaba Group. Tego dnia odbywa się największa na świecie 24-godzinna sprzedaż online. Miliony konsumentów bierze udział w festiwalu zakupów e-commerce. W tym roku sprzedaż będzie skupiona na sprzedawcach detalicznych na całym świecie.

Wszystko zaczęło się 11 listopada 2009 roku. Stworzono wtedy 24-godzinny festiwal, oferujący szeroki asortyment towarów z 50% zniżką. Promocja została stworzona przez Alibaba Group, obecnie jednego z największych chińskich B2C (Business-to-Consumer). Był to gigantyczny impuls dla niezależnych sprzedawców oferujących produkty na platformie. Data 11.11, przypada w Chinach na „Dzień Singla” i tak została ochrzczona, co roku bijąc rekordy sprzedaży, przekształcając się teraz w wielomiliardowe internetowe obchody chińskiego konsumpcjonizmu. Co do samego rodzaju biznesu „Alibaby”, jest to chińska platforma założona w 1999 roku przez Jack’a Ma, przez którą możemy kupić lub sprzedać różne produkty. Jest również szansą dla małych firm, które przez platformę mogą zdobyć nowych klientów (również tych zagranicznych).

11 listopada ubiegłego roku, objętości towarów brutto (GMV) rozliczone przez Alipay – operatora płatności elektronicznych na platformach Alibaba Group – wzrosła do 9.3 miliarda USD, czyli ponad 60% więcej niż w 2013 roku. Co ciekawe, podczas „Cyber Poniedziałku” w Stanach Zjednoczonych, amerykańscy konsumenci spędzili trochę ponad 2 miliardy USD (wzrost 17% w porównaniu do 2013 roku). W ubiegłym roku, konsumenci z 217 krajów mogli kupić ponad 1 milion produktów dostępnych na platformach Alibaba Group. Warto odnotować, że całkowita objętość towarów brutto (GMV) przekroczyła 1 miliard RMB…. w pierwszych trzech minutach sprzedaży. W 2014 roku sprzedano m.in. ponad 1.2 miliona produktów AGD, 3 miliony produktów oświetleniowych, 50 000 nowych samochodów…wszystko podczas 24 godzin.

Jack Ma, założyciel platformy, powiedział ostatnio, że chiński rynek sprzedaży internetowej jest drugim pod względem wielkości na świecie. Alibaba Group podczas festiwalu 11 listopada, spodziewa się transakcji z prawie każdego kraju na świecie, jednak to chińscy konsumenci będą stanowić główną grupę kupujących. Pytanie, jak długo?

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
A. Radziwiłł: 11 Listopada, Dzień Należący do Alibaba Group. Reviewed by on 9 listopada 2015 .

Autor, Antoni Radziwiłł, od kilku lat pracuje w chińskiej firmie inwestycyjnej. Razem z Bohan.pl, jest współautorem pierwszego w Polsce polsko-chińskiego i chińsko-polskego słownika biznesowego. Na stałe mieszka w Pekinie. Mimo, że legendarny „11.11” przypada pojutrze, Alibaba Group, zaczęła przygotowania do swojego corocznego, największego jednodniowego festiwalu internetowej sprzedaży na świecie już dwa tygodnie temu. Na szczycie

Udostępnij:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O AUTORZE /

Avatar

Pozostaw odpowiedź